הגעתם להחלטה שאתם מוכרים את הבית שלכם וברור שאתם רוצים לקבל את המחיר המקסימלי עליו. לשם כך ריכזתי בעבורכם את ההמלצות הבאות שיישומן יובילו אתכם לתוצאה הרצויה במחיר:
תמחרו את הנכס לפי שווי השוק
על סמך נתונים של נכסים דומים שנמכרו באזור. רצוי להיעזר באיש מקצוע שיש לו הכירות טובה עם האזור ואת העסקאות שנעשו לאחרונה באזור בהתחשב בנתונים משמעותיים, כגון שיפוץ, קומה, עורף/חזית, חנייה, מעלית ועוד.
תוכנית שיווק יסודית
הכוללת את הפעולות הבאות כבר בתחילת תהליך המכירה, להלן מספר הצעות פרודוקטיביות:
- שלט בולט ומכובד על הנכס
- פרסומים באתרי נדל"ן שונים דוגמת יד2, WINWIN, דירות בקריות
- פרסומים בעיתונות מקומית דוגמת "גל גפן" ו"השקמה"
- פרסומים בעיתונות ארצית
- גלויות עם נתוני הנכס ותמונות והפצתן בשכונה של הנכס
- הכינו סרטון/מצגת מקצועי והעלו אותו ליו-טיוב
- פרסמו את עניין המכירה בפייסבוק
- עדכנו את כל נותני השירות באזור הנכס על המכירה (מספרה, מכולת, מכבסה ועוד)
- הכינו מודעות מאפייני נכס ותלו על לוחות המודעות בעיר ובבניינים
הכינו את הבית למכירה מוצלחת: ריח טוב, ניקיון, פנו את המיותר, תאורה, סדר וזאת על מנת להגדיל את החלל ולהנעים את זמנם של הקונים בנכס.
טיפול בקונים
- היו זמינים לטלפונים ולביקורים בדירות למכירה בקרית חיים שלכם.
- השתדלו לרכז את ביקורי הקונים לזמנים חופפים על מנת להגביר את התחרות על הנכס
- ערכו תשאול של הקונים כבר בטלפון לגבי אישור עקרוני למשכנתא, תקציב ופינוי וכבר בשלב הזה ערכו סינון קפדני.
- רשמו את פרטי כל הקונים שמגיעים: ת.ז + טלפון לביטחון האישי שלכם וכן על מנת שתוכלו לחזור אליהם אם הצעת המחיר שלהם תהיה לשביעות רצונכם.
ערכו מו"מ רציונלי ונטול רגשות ולא אמוציונלי, כלומר נטרלו את הרגשות שלכם ואת תחושת השייכות שלכם לנכס. מניסיון רב שנים, לפעמים עסקה "נופלת" בגלל הערות של הקונים על עיצובים או על פרטים שאינם לשביעות רצונם בנכס. וחבל!
זכרו, יותר פרסומים=יותר מתעניינים=יותר הצעות מחיר=מחיר גבוה יותר
כותבת: גלי שמיר, יועצת נדל"ן בכירה רי/מקס אבניו