תשע שנים לאחר שנכנסה לתפקיד סמנכ"לית השיווק של קבוצת מבנה, בראיון לאייס, יעל פרי מסמנת את השינויים המבניים והאסטרטגיים שהובילה בחברה, הכוללים ארגון מחדש של פורטפוליו הנכסים, הקמת מערך שיווק בפריסה ארצית וחיזוק הקשר בין העולם העסקי לקהילה. פרי, דמות ותיקה בענף הנדל"ן, מפרטת את המהלכים שהפכו את אגף השיווק למנוע צמיחה מרכזי בקבוצה, לצד חשיפת תוכניות לעתיד הקרוב.
רה-ארגון ומימוש נכסים
במסגרת תפקידה, הובילה פרי מהלך רחב היקף לטיוב תיק הנכסים של הקבוצה. לדבריה, החברה ביצעה מכירות של נכסים רבים ברחבי הארץ אשר הוגדרו ככאלה שאינם תואמים את הפורטפוליו העתידי אליו שואפת החברה להגיע. מטרת המהלך הייתה לייצר תמהיל נכסים מגוון ומדויק יותר.
במקביל למימוש הנכסים, הוקם מערך שיווק וניהול נכסים בפריסה ארצית. המערך החדש, כך מציינת פרי, משמש כחוד החנית של פעילות הצמיחה ומוביל עסקאות השכרה בהיקף של אלפי מ"ר מדי שנה. המהלך נועד לשנות את אופן הצגת המותג 'מבנה' וניהולו מול השוכרים והלקוחות, תוך יצירת זהות ארגונית אחידה.
רקע מקצועי וחיבור לשטח
פרי (55), תושבת קיסריה, בוגרת בית הספר הריאלי בחיפה, מגיעה לתפקיד עם רקע יזמי וניהולי מגוון. בעברה שימשה בתפקיד ניהולי בכיר בחברת זירוקס (Xerox) ישראל, הקימה את חברת הנדל"ן המסחרי "הקיסרית", וכיהנה כמנכ"לית חטיבת המסחר הארצית של רשת אנגלו-סכסון, אותה הקימה בשותפות. ניסיונה ברשת התיווך הציב אותה במרכז מעגל קבלת ההחלטות בענף הנדל"ן ויצר עבורה רשת קשרים ענפה.
תפיסת הניהול שלה שואבת השראה מעולם השיט, בו היא עוסקת כסקיפרית פעילה. "הים עבורי הוא מקור השראה לחשיבה אסטרטגית", מסבירה פרי. לדבריה, הניהול דורש קריאה נכונה של השטח, בדומה לקריאת הרוח והגלים, ויכולת לבצע התאמות במסלול תוך כדי תנועה מבלי לאבד את נקודת היעד. גישה זו, היא מדגישה, משלבת בין ביטחון, הקשבה וגמישות מחשבתית.
השקה בבניין היסטורי ומעורבות קהילתית
אחד המהלכים הקרובים שמובילה פרי הוא השקת החזון והמיתוג החדש של החברה, שתיערך בעוד כחודש. האירוע יתקיים בבניין "אחוזת בית" – נכס היסטורי בבעלות הקבוצה – ויתבסס על שיתוף פעולה עם מוזיאון תל אביב, העירייה ואוצרי אומנות. התערוכה המתוכננת נועדה להציג את ערכי החברה החדשים בצורה חזותית ושונה מהמקובל בענף.
לצד הפעילות העסקית, פרי מדגישה את החשיבות של מעורבות חברתית כחלק מהאסטרטגיה של החברה. הקבוצה משמשת כספונסרית של מועדון הכדורגל הפועל "מבנה" פתח תקווה זה העונה השלישית, מתוך רצון להיות מעורבת בחיי הקהילה. בנוסף, בזמן המלחמה הובילה פרי את תמיכת החברה במיזם "הלביאות בעורף", אשר סיפק אלפי מנות חמות לחיילי צה"ל, מהלך שהפך לסמל של סולידריות ואחריות לאומית.
בהתייחסה למודלים לחיקוי, פרי מציינת את התעשיות הביטחוניות בישראל כמותג המשלב חדשנות ומחויבות לביטחון, ומייצר ערך מוסף מעבר לטכנולוגיה עצמה. לו הייתה בוחרת נתיב קריירה אחר, היא מעידה כי הייתה פונה להקמת סטארט-אפ בתחום הרפואה או איכות החיים, במטרה ליצור סביבת חיים בריאה ונגישה יותר במרחב הפרטי והציבורי.














