מאת קמפוס לימודים
הורים מביטים בילדיהם הרובצים מול מסכים כל החופש ועיניהם כלות. רבים שוקלים את האופציה של סאמר סקול, בתקווה שכך יוכלו להביא את ילדיהם לנצל את חופשתם באופן המיטבי, ילמדו ויהנו. אך ישנם גם חששות רבים – האם הפעילויות באמת מתאימות לילדים? האם הן מעניינות ומגוונות? מה הילדים עושים שם בעצם?
סאמר סקול הוא לא (רק) בית ספר
אמנם השם מרמז אחרת, אך סאמר סקול אינו בית ספר במובן המשעמם והמוכר לכולנו. אמנם הילדים לומדים, והרבה, אך הלימוד מתבצע תוך כדי פעילויות וחוויות שונות ומגוונות. על פי מחקרים, למידה הנקשרת במוחם של ילדים לרגשות חיוביים ולחוויות בעלות משמעות עוצמתית רגשית, חברתית וקוגניטיבית אפקטיבית הרבה יותר, נחרטת ומופנמת טוב יותר ונזכרת לאורך זמן ארוך יותר. מרכזי הסאמר סקול מבינים זאת, ודואגים ללו"ז יומיומי מלא הפתעות, ריגושים והזדמנויות למידה.
בשלב הראשון עוברים בדרך כלל כל התלמידים מבחן קצר לקביעת רמת האנגלית שלהם, המסייע בחלוקתם לקבוצות מתאימות. בשלב זה התלמידים נמצאים עדיין בהלם קל ובהתרגשות עצומה. חלקם קצת מתגעגעים או חוששים. המדריכים המנוסים והנבחרים בקפידה מסייעים לתלמידים להסתגל באופן חלק, ויוצרים אווירה פתוחה, חופשית וקלילה, המחזקת אפילו את ביטחונם של הביישנים ביותר מבין התלמידים. תלמידים תיארו את המדריכים כ"מקסימים בטירוף", וסיפרו ש"נכנסו להם עמוק ללב". התלמידים עוברים יום-יומיים של הסתגלות, מתרגלים לסביבה החדשה, לאנשים, לשפה ולאווירה השונה. הם מגלים למשל, שדווקא כיף ללא ההורים בסביבה, ושללא ההורים המפקחים עליהם יש להם הזדמנות לשוחח עם חברים עד אמצע הלילה, תוך זלילת נוטלה, החלפת שירים וסרטונים והרבה צחוקים. מתחילות להתפתח בדיחות פנימיות בין ההליכה לסופר הקרוב, הכביסה או השהייה בחדרי המשחקים.
במקביל פוגשים הילדים את חבריהם לקבוצה, ומתחילים להתחבר וליצור קשרים. זוהי הזדמנות נהדרת להכיר תרבויות שונות, מנטליות שונה, מנהגים ושפות אחרים משלהם. עבור רוב מהתלמידים זו הפעם הראשונה שהזדמן להם לשוחח עם ילד בן גילם ממקום אחר בעולם – איטליה, מקסיקו, קוריאה, גרמניה, רוסיה, פולין, צרפת, סין, יפן או מדינות אחרות. בשל הקרבה, המגורים והחוויות המשותפות 24/7, הילדים יוצרים חברויות עמוקות שחלקן שורדות שנים ארוכות. ילדים רבים מספרים שהופתעו לגלות שילדים ממקומות שונים בעולם הם בדיוק כמוהם – גם הם אוהבים לצחוק, לבלות, לרקוד ולאכול דברים טעימים.
בנוסף לשיעורים, התלמידים יוצאים כמעט מדי יום לטיולים ואטרקציות שונות באזור. אלו כוללים מונומנטים חשובים ואתרים היסטוריים כגון פסל החרות או הביג בן, טירות וארמונות, אירועי תרבות כמו מחזות זמר בברודווי או בווסט אנד, תיאטרון והופעות, פעילויות כיפיות כמו שיט, פארקי שעשועים ושופינג, פעילויות ספורטיביות שונות, מוזיאונים, מסיבות, קראוקי ועוד ועוד.
תוך כשבועיים הילדים, שלעיתים קרובות מתביישים וחוששים לדבר באנגלית בכיתה שלהם בישראל, תופסים ביטחון ומתחילים לקשקש באנגלית. אוצר המילים שלהם גדל, הם מפנימים חוקי דקדוק ותחביר בקלות ומתחילים לבנות משפטים באופן מדוייק ונכון יותר, ומתרגלים לקרוא שלטים וטקסטים באנגלית ללא החרדה שמתלווה לכך בדרך כלל בשיעורים הרגילים בישראל. זה מתחיל להרגיש להם "רגיל וטבעי" לתקשר באנגלית.
כאשר הילדים חוזרים הביתה, מתגלה העוצמה האמיתית של הסאמר סקול, ואולי לא תזהו בילד או הילדה שחזרו את הילדים שהיו – האנרגיות, מידת העצמאות והביטחון, האושר והסיפוק, תחומי העניין החדשים והעולמות שנפתחו – כל אלה מקדמים ומפתחים את הילדים, תורמים להתבגרות בריאה ושמחה.