במתחם חוצות המפרץ, המרכז לעיצוב הבית של הצפון, ממשיכים לבנות גשרים חשובים בין חנויות עיצוב הבית לקהילת האדריכלים והמעצבים בצפון. הרצאות איכותיות, נטוורקינג מקצועי ותכנים עם ערך מוסף יוצרים יחד מערכת יחסים עסקית מתמשכת שמחברת בין צורך להזדמנות, ובונה קהילה מקצועית תומכת ומשפיעה.
השבוע התקיים במתחם המפגש השני בסדרת אירועים מקצועיים שמטרתם לחזק ולהעמיק את הקשר בין אנשי המקצוע לבין העסקים המקומיים. האירוע, שנערך בשיתוף הבנק הבינלאומי סניף קריון ביאליק, משך אליו עשרות אדריכלים ומעצבי פנים מכל רחבי הצפון, שהגיעו לא רק לשמוע תכנים איכותיים, אלא גם להכיר זה את זה וליצור שיתופי פעולה חדשים ומשמעותיים.
חזון של קהילה מקצועית אמיתית
חיים חורש, מנכ"ל חוצות המפרץ, מסביר את הפילוסופיה מאחורי היוזמה: "אנחנו רואים בקהילת האדריכלים והמעצבים חלק בלתי נפרד מהמרקם של המתחם. השאיפה שלנו היא לא רק לארח אותם פה ושם, אלא לבנות כאן מערכת יחסים עסקית רציפה, תומכת ומקדמת שתועיל לכל הצדדים."
הגישה הזו משקפת הבנה עמוקה של הדינמיקה בתחום עיצוב הבית. במקום לראות במעצבים רק לקוחות שמגיעים לקנות מוצרים, חוצות המפרץ מזהה בהם שותפים אסטרטגיים שיכולים להביא עמם לקוחות, ליצור ביקוש ולהעשיר את החוויה הכללית במתחם.
האירוע הוא חלק ממהלך אסטרטגי רחב יותר שמובילה חגית יצחק, יועצת אסטרטגית למיתוג ולשיווק, אשר מלווה את מתחם חוצות המפרץ בתהליך ארוך טווח שמטרתו להפוך את המקום לבית מקצועי אמיתי לקהילת העיצוב בצפון. "המטרה שלנו היא שמעצב או מעצבת פנים לא יגיעו לכאן רק לפגישה חד פעמית עם לקוח, אלא שירגישו שזה המקום שלהם," היא מסבירה. "מקום לחזור אליו בביטחון, למצוא בו פתרונות מקצועיים, ללוות לקוחות בתהליך, ולהרגיש שהם בונים כאן תהליך שמרגיש בית."


תכנים איכותיים שמביאים ערך אמיתי
במרכז הבוקר עמדה הרצאה מרתקת ועשירה של שרון אפשטיין, יועצת אסטרטגית בכירה שהגיעה במיוחד מתל אביב ודיברה על נושאים מקצועיים חיוניים: אומנות השכנוע, מכירה מתוך הקשבה אמיתית ואיך בונים נוכחות עסקית חזקה שמביאה תוצאות מדידות בשטח. ההרצאה לא הסתפקה בתיאוריה, אלא פתחה שיח אמיתי ומעשי עם המשתתפים ונתנה כלים פרקטיים להתנהלות עסקית מדויקת ויעילה מול לקוחות ושותפים עסקיים.
הבחירה להביא מרצית ברמה כזו מתל אביב מעידה על הרצינות שבה חוצות המפרץ מתייחס לקהילה המקצועית. זה לא עוד אירוע שיווקי, אלא השקעה אמיתית בפיתוח מקצועי של האנשים שמגיעים למתחם.
במהלך האירוע הציגה גם מאיה, מנהלת קשרי הלקוחות של הבנק הבינלאומי סניף קריון ביאליק, את מגוון ההטבות והפתרונות הפיננסיים שהבנק מציע לאדריכלים ומעצבים. המצגת התמקדה בליווי אישי ומענה מותאם לצרכים הייחודיים של העוסקים בתחום – החל מהלוואות לפרויקטים, דרך פתרונות לזרימת המזומנים, ועד לייעוץ בהקמת עסק וניהול פיננסי נכון.
תגובות חמות ותכנית המשך
התגובות מהשטח היו חמות ומעודדות. המשתתפים הביעו הערכה רבה לרמה הגבוהה של התכנים, לאווירה המקצועית ולהזדמנויות הנטוורקינג שנוצרו. רבים כבר ביקשו פרטים על המפגשים הבאים ורשמו עצמם לרשימת התפוצה כדי לא לפספס אירועים עתידיים.
מה שמיוחד באירועים האלה הוא שהם לא נגמרים עם סיום ההרצאה. המשתתפים ממשיכים לשוב למתחם, מביאים עמם לקוחות, ובונים קשרים עסקיים חדשים עם החנויות השונות. זוהי בדיוק התוצאה שחוצות המפרץ רצה להשיג – מעגל חיובי שמועיל לכולם.
בחוצות המפרץ ממשיכים לבנות קהילה מקצועית מחוברת, תומכת ומשפיעה, מתוך הבנה עמוקה שהעיצוב בצפון ראוי להרבה יותר מנקודת מפגש מקרית. הוא ראוי לבית אמיתי – מקום שבו אנשי מקצוע יכולים להרגיש בטוחים, נתמכים ומחוברים לקהילה שלהם.
היוזמה הזו מציבה את חוצות המפרץ כחלוץ בתחום, ומוכיחה שכשמתחם מסחרי מבין את הקהילה המקצועית שלו ומשקיע בה באמת, התוצאות מועילות לכל הצדדים.














