בית משפט לתביעות קטנות בקריות חייב את רשת מוצרי החשמל לפצות לקוחה ב-500 שקלים. במקביל, נקבע כי חברת הלוגיסטיקה וההובלות תחזיר לרשת את מלוא הסכום. פסק הדין ניתן על דרך הפשרה
בפסק דין שניתן השבוע (10.12.2025) בבית משפט השלום בקריות (בשבתו כבית משפט לתביעות קטנות), הגיעה לסיומה מחלוקת משפטית בין לקוחה לבין רשת מוצרי החשמל המוכרת "טרקלין חשמל". הרשמת הבכירה אסתי שחל פסקה כי הרשת תשלם פיצוי כספי ללקוחה, אך את הכסף תוציא בפועל חברת הלוגיסטיקה שסיפקה שירותים לרשת.
התביעה, שהוגשה באוגוסט האחרון על ידי מור בארי גדע, נידונה בפני הרשמת שחל. בכתב התביעה נדרש פיצוי מהרשת הקמעונאית. טרקלין חשמל, מצידה, הגישה הודעת צד ג' נגד חברת הלוגיסטיקה "שא לי לוגיסטיקה בע"מ", בטענה כי האחריות למקרה רובצת לפתחה של המובילה ולא לפתחה של המוכרת.
הכרעה ללא נימוקים
במהלך הדיון, הסכימו הצדדים להסמיך את בית המשפט לפסוק בתיק על דרך הפשרה, לפי סעיף 79א לחוק בתי המשפט. משמעות הסעיף היא כי השופט (או הרשם במקרה זה) רשאי לתת פסק דין ללא פירוט הנימוקים המשפטיים וללא קביעת ממצאים עובדתיים נחרצים, במטרה לסיים את הסכסוך ביעילות ובמהירות.
לאחר שמיעת העדויות ובחינת כתבי הטענות, קבעה הרשמת שחל כי טרקלין חשמל תשלם לתובעת סכום של 500 שקלים. סכום זה כולל בתוכו את הוצאות המשפט.
גלגול האחריות
החלק המעניין בפסק הדין נוגע למערכת היחסים שבין הרשת הקמעונאית לחברת המשלוחים. בית המשפט קיבל למעשה את עמדת טרקלין חשמל במסגרת ההודעה לצד שלישי, וקבע כי "שא לי לוגיסטיקה בע"מ" תשלם לטרקלין חשמל סך זהה של 500 שקלים, גם הוא כולל הוצאות משפט.
משמעות ההחלטה היא כי למרות שהלקוחה תבעה את רשת החשמל והרשת היא זו שתעביר לה את התשלום, הנטל הכלכלי הסופי בגין האירוע נופל על כתפי חברת הלוגיסטיקה. על פי פסק הדין, התשלומים יועברו בתוך 30 יום.














