עיריית חיפה הקימה עמדת שירות ייעודית לתושבים ובעלי עסקים מהעיר התחתית שנפגעו מירי הטיל אתמול (יום ו'). העמדה החלה לפעול מיד לאחר האירוע ותמשיך לספק שירותים גם היום בשעות אחר הצהריים.
מיקום העמדה נקבע ברחוב הנמל 19, במקום נגיש לתושבי האזור שנפגע. העמדה מאוישת בנציגי מחלקת פניות הציבור ועובד סוציאלי מקצועי המעניקים מענה מיידי לפניות הנפגעים.
השירותים כוללים הכוונה מול מס רכוש לעניין הנזקים שנגרמו לנכסים, וכן סיוע בנושאים נוספים הקשורים למצב שנוצר בעקבות הפגיעה. העמדה פועלת היום (שבת) בין השעות 10:00-14:00.
תושבים המעוניינים לקבל מידע או סיוע יכולים לפנות גם למוקד העירוני 106 הפועל 24 שעות ביממה, שבעת ימי השבוע. המוקד מספק מענה רציף לכל פנייה הקשורה לאירוע ולצרכים שעולים בעקבותיו.
יוזמת עמדת השירות המיוחדת מגיעה במסגרת מדיניות העירייה לספק מענה מהיר ונגיש לתושבים בעתות חירום. העמדה מאפשרת לנפגעים לקבל טיפול אישי ומקצועי ללא צורך בהמתנה או נסיעה למשרדי העירייה במקומות אחרים בעיר.
הפעלת העמדה מתבססת על הניסיון שצברה עיריית חיפה בהתמודדות עם מצבי חירום דומים, והיא מהווה חלק ממערך הסיוע הרחב שהופעל בעקבות הפגיעה בעיר התחתית.