הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה קיימה אמש (יום שני) ישיבה מיוחדת, ובמהלכה אישרה להעביר המלצה בפני הדרג התכנוני הבא – הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה. ההמלצה מתייחסת לאישור הפקדה של תוכנית חדשה, שמטרתה לסלול כביש מוצא נוסף שישרת את תושבי שכונת דניה, וזאת לכיוון מערב.
התוכנית התכנונית המדוברת, שאושרה להמלצה על הפקדה על ידי הוועדה המקומית, הינה פרי תכנונו של משרד האדריכלים "מנספלד-קהת". תהליך התכנון והפיקוח על התקדמות התוכנית נעשים בתיאום מלא ובפיקוח צמוד של מינהל ההנדסה בעיריית חיפה, הגוף המקצועי האמון על פיתוח התשתיות העירוניות. על פי הפרטים המופיעים בתוכנית, הכביש החדש המתוכנן יהיה בעל אורך מוערך של כ-600 מטרים. תוואי הכביש החדש יחבר בין שני אזורים מרכזיים: הוא יתחיל ברחוב רובינשטיין הממוקם בתוך שכונת דניה, ויגיע עד לסמטת הרדוף המצויה בחלק הצפון-מזרחי של העיר השכנה, טירת כרמל.
ייעודו העיקרי של הכביש החדש המתוכנן הינו לספק מענה תחבורתי חיוני, במיוחד בעיתות חירום ומצוקה. מטרת התוכנית היא ליצור דרך יציאה חלופית ונוספת עבור תושבי שכונת דניה, המצויה על הר הכרמל. דרך יציאה זו תאפשר מעבר רציף מהשכונה לכיוון טירת כרמל. מנקודה זו בטירת כרמל, תתאפשר התחברות מהירה ונוחה אל כביש 11, העובר בשכונת נאות נבון. כביש 11 משמש כציר תחבורה מרכזי באזור ומחבר את טירת כרמל והשכונות הסמוכות לה לעורקי תחבורה ארציים ועירוניים מרכזיים נוספים, ובכך יאפשר פינוי או גישה מהירה לשכונת דניה בעת הצורך.
קידומה של תוכנית זו לסלילת כביש מוצא נוסף עולה בקנה אחד באופן ישיר עם המלצות חשובות שהתקבלו בעבר מגורם ביקורת בכיר במדינת ישראל. מבקר המדינה התייחס בדו"ח שפרסם לסוגיית "שכונות כלואות", המוגדרות כך בשל הסתמכותן על כניסה ויציאה יחידה, בדרך כלל בכיוון אחד בלבד. מצב זה, כך קבע מבקר המדינה בהמלצותיו, עלול להוות סכנה משמעותית לציבור המתגורר בשכונות אלו, במיוחד במצבי חירום שונים, כגון שריפות רחבות היקף או אירועים ביטחוניים המחייבים פינוי מהיר או גישה של כוחות הצלה. המלצות מבקר המדינה קראו לרשויות המקומיות להכשיר דרכי גישה נוספות לשכונות אלו על מנת לשפר את יכולת התגובה במצבי חירום.
ראש עיריית חיפה, יונה יהב, התייחס לחשיבות קידום התוכנית לסלילת כביש המוצא הנוסף מדניה. הוא הגדיר את אישור המלצת התוכנית בוועדה המקומית כ"צעד חשוב ומשמעותי" במסגרת תוכנית רחבה יותר שמקודמת בעירייה לסלילת כבישים חלופיים ונוספים בשכונות שסווגו כשכונות "כלואות" בחיפה. יהב הדגיש כי תוכנית זו, כמו תוכניות דומות, משרתת הן את צורכי השגרה התחבורתיים והן את צרכי החירום. הוא הבהיר באופן נחרץ כי כבישים מסוג זה הם בעלי חשיבות בטיחותית עליונה עבור התושבים המתגוררים בשכונות אלו, במיוחד כאשר הם נקלעים למצב מצוקה. יהב הזכיר מניסיונה הקשה של העיר חיפה, שחוותה בעבר שתי שריפות ענק הרסניות ושתי מלחמות קשות. לדבריו, אירועים אלו לימדו, פעם אחר פעם, עד כמה קשה ומורכב תהליך הוצאת תושבים משכונות שבהן קיימת דרך כניסה ויציאה יחידה. הוא אף הזכיר כי מבקר המדינה התריע על סכנה זו בדו"ח שכתב בנושא, כשהוא מצביע על כך כעל "סכנה אמיתית לחיי תושבים". בהתבסס על ניסיונו האישי כמוביל את העיר בתקופות הקשות של השריפות והמלחמות, חתם יהב את דבריו בהצהרה כי המחויבות העליונה והראשונה במעלה שלו ושל כל עובדי עיריית חיפה היא לביטחונם ולבטיחותם של כל תושבי העיר.