חברת התעופה האזורית מוסיפה יעד נופש פופולרי, מגדילה את צי המטוסים, מגייסת טייסים מאירופה ונהנית משדרוג משמעותי בתשתיות נמל התעופה, כולל דיוטי פרי שייפתח בקרוב. המהלכים המשולבים מסמנים את התבססותה כשער בינלאומי משמעותי לתושבי הצפון, המציע אלטרנטיבה אמיתית לנמל התעופה בן גוריון.
במשך שנים, חלומם של תושבי חיפה והצפון על נמל תעופה בינלאומי פעיל ותוסס, שיחסוך מהם את הנסיעה הארוכה והמייגעת למרכז הארץ, נראה היה רחוק מתמיד. אולם, בשנה האחרונה, החלום הזה קורם עור וגידים בקצב מסחרר, והבשורה האחרונה מבית חברת "אייר חיפה" מהווה אבן דרך נוספת ומשמעותית בתהליך. חברת התעופה של הצפון הודיעה השבוע על השקת קו טיסות חדש וסדיר לאי היווני הפופולרי רודוס, החל מה-3 ביולי. אך ההכרזה הזו היא רק קצה הקרחון של סיפור גדול הרבה יותר: סיפור על התרחבות אסטרטגית, הגדלת צי המטוסים, גיוס צוותי אוויר בינלאומיים, ובמקביל, מהפכה של ממש בתשתיות נמל התעופה בחיפה, שהופך לנגד עינינו לשער כניסה ויציאה בינלאומי אמיתי, מודרני ונוח.
הקו החדש לרודוס, אחד מיעדי הנופש האהובים ביותר על הקהל הישראלי, יפעל פעמיים בשבוע, בימים ראשון וחמישי, ויציע אלטרנטיבה קרובה ונגישה לתושבי הצפון המעוניינים בחופשת "בטן-גב" שטופת שמש. עם מחיר התחלתי של 149 דולר לכיוון, החברה שואפת להציע מוצר תחרותי ואטרקטיבי. יעד זה מצטרף לקווים הסדירים שכבר פועלים בהצלחה מחיפה לאתונה וללרנקה, וכן לקו הפנים-ארצי לאילת. כל הטיסות מבוצעות באמצעות צי מטוסי ה-ATR 72-600 החדישים של החברה, מטוסי טורבו-פרופ יעילים וחסכוניים, המותאמים באופן מושלם לטיסות קצרות טווח באגן הים התיכון. הבחירה ברודוס כיעד הבא אינה מקרית; היא משלימה את סל המוצרים של החברה ומאפשרת לה להציע ללקוחותיה גם יעד נופש קלאסי, לצד היעדים המשרתים חופשות עירוניות או נסיעות עסקיות קצרות.
במקביל להרחבת רשת היעדים, פועלת אייר חיפה במרץ גם להרחבת יכולותיה התפעוליות. החברה נמצאת בתהליך מתמיד של קליטת צוותי אוויר, כאשר רק בשבוע שעבר הסתיים בהצלחה קורס הטייסים השלישי שלה, המכשיר טייסים ישראלים להטיס את מטוסי החברה. אך כאן מגיע נדבך מעניין נוסף, המעיד על היקף השאיפות: בימים אלו ממש, מקיימת החברה תהליכי קליטה והסמכה לקבוצת קברניטים מנוסים מצרפת, פינלנד, יוון וצ'כיה. לא מדובר בטייסים מתחילים, אלא בקברניטים ותיקים בעלי אלפי שעות טיסה וניסיון פיקודי עשיר על דגם המטוס הספציפי שבו משתמשת החברה, ה-ATR. גיוס כוח אדם מקצועי מאירופה הוא מהלך אסטרטגי שנועד לתמוך בהתרחבות המהירה של החברה, ולהבטיח כי לא ייווצר צוואר בקבוק תפעולי שיעכב את צמיחתה. כל הטייסים הזרים עוברים, כמובן, הסמכה מלאה בסטנדרטים הישראליים המחמירים, תחת פיקוח צמוד של מפקחי רשות התעופה האזרחית של ישראל.
הצמיחה ניכרת גם בגזרת הציוד הכבד. על פי תוכנית ההתרחבות של החברה, המטוס הרביעי במספר צפוי להימסר לה בתחילת חודש ספטמבר הקרוב, ולאחריו, במהלך חודש דצמבר, צפויה החברה לקבל את המטוס החמישי. כל מטוס נוסף שמצטרף לצי מאפשר לחברה להגדיל את תדירות הטיסות בקווים קיימים, או לפתוח קווים חדשים ליעדים נוספים, ובכך להמשיך ולממש את חזונה. אך כל המהלכים הללו לא היו יכולים להתקיים ללא שדרוג מקביל של התשתית הפיזית בנמל התעופה עצמו. בסוף חודש יוני הנוכחי, צפוי להגיע לסיומו פרויקט שיפוץ והרחבה של רחבת המטוסים בנמל – אותו משטח אספלט קריטי שבו המטוסים חונים, מתודלקים ומורידים ומעלים נוסעים. שיפור התשתית יאפשר לנמל לקלוט יותר תנועות מטוסים בו זמנית, וישפר את יעילות התפעול.
ואולי הבשורה המרגשת ביותר עבור הנוסע הממוצע היא ההכרזה על פתיחתה הקרובה של חנות דיוטי פרי בטרמינל. רשות שדות התעופה הודיעה כי הזכיין להפעלת החנות כבר נבחר במסגרת מכרז, והחנות צפויה להיפתח בתוך מספר שבועות. פתיחת הדיוטי פרי היא צעד סמלי ומהותי, ההופך את חווית הטיסה מחיפה לחוויית חו"ל מלאה, ומשדרג את מעמדו של הנמל באופן משמעותי. ליאור יבור, מייסד שותף ומשנה למנכ"ל אייר חיפה, סיכם את המהלכים: "השקת הטיסות לרודוס היא המשך להרחבת הפעילות שלנו – ביעדים, בצי המטוסים ובצוותי האוויר. אנחנו פועלים לחיזוק מעמדו של נמל התעופה חיפה כשער בינלאומי משמעותי, עם תשתיות מתקדמות ושירות נגיש לתושבי הצפון". החברה מציעה מדיניות כרטיסים גמישה יחסית, הכוללת אפשרות לשינוי או ביטול עד 24 שעות לפני ההמראה תמורת קרדיט, ותיק יד כלול במחיר. הגישה לנמל עצמו נוחה באמצעות קו 100 של אגד, היוצא ממרכזית המפרץ בתדירות גבוהה. כלל ההתפתחויות הללו יחד, מציירות תמונה של עתיד ורוד ונגיש עבור תושבי הצפון, שעבורם העולם פשוט נעשה קצת יותר קרוב לבית.














