הממשלה אישרה את תוכנית משרד התחבורה לקידום מסילות הרכבת המהירות בין חיפה לשפיים במסגרת תקציב המדינה לשנת 2026. המיזם צפוי לקצר משמעותית את זמני הנסיעה בין המטרופולין הצפוני למרכז הארץ, כאשר הרכבות בתוואי זה ינועו במהירות של עד 250 קמ"ש.
קידום מסילות החוף המהירות נחשב לפרויקט תשתית אסטרטגי שנועד לבסס את מעמדה של חיפה כמרכז תחבורתי ראשי. על פי התוכנית שאושרה, יוקם מסדרון רכבות מהיר שיחבר בין חיפה לתל אביב ומשם דרומה לכיוון באר שבע. המהלך יאפשר הגעה מהירה מהצפון למרכז בתוך כחצי שעה בלבד.
החלטת הממשלה הנוכחית מאפשרת למשרד התחבורה להשלים את אומדן העלויות להקמת המסילות במקטע שבין חיפה לשפיים. מדובר בשלב הכרחי המאפשר את המעבר משלב התכנון המוקדם לשלב הביצוע בשטח. הפרויקט כולל שדרוג תשתיות נרחב לאורך תוואי החוף, הקמת תחנות נוספות והכנה לחיבור עתידי לרשת המסילות המהירה המתוכננת בין נתב"ג לשפיים.

במקביל לקידום הקו לחיפה, אושר גם פרויקט המסילות המהירות בין נתב"ג לבאר שבע, הכולל הקמת שתי מסילות חדשות ושדרוג תחנת הרכבת בבירת הנגב. כמו כן, התקבלה החלטה להשלים את אומדן המסילה הרביעית בציר האיילון. מטרת ההשקעות, המסתכמות בעשרות מיליארדי שקלים, היא לאפשר לרכבת ישראל לעמוד ביעד של 300 מיליון נסיעות בשנה עד שנת 2040.
שינויים במערך האוטובוסים בחיפה ונשר
לצד הבשורה על מסילות הרכבת, משרד התחבורה פועל לשיפור התחבורה הציבורית העירונית במטרופולין. בימים אלה פורסם מכרז חדש להפעלת קווי האוטובוס באשכול חיפה ונשר. המכרז כולל הרחבה של רשת הקווים, הגברת תדירות הנסיעות ושיפור הקישוריות בין יישובי האזור.
במסגרת המכרז, יוחלף המפעיל הוותיק "אגד", שלא הורשה להתמודד בהליך זה כחלק ממדיניות הממשלה לעידוד התחרות בענף. המפעיל החדש שייבחר יידרש להגדיל את צי האוטובוסים ולשפר את רמת השירות לנוסעים. דגש מיוחד ניתן במכרז לשיפור תנאי העסקה של הנהגים במטרה להבטיח יציבות ואיכות שירות גבוהה יותר.
שרת התחבורה, מירי רגב: "מדובר במהלך שמציב את הצפון במרכז סדר העדיפויות הלאומי ומחזק את החיבור בין יישובים והזדמנויות".
מנכ"ל משרד התחבורה, משה בן זקן: "הרחבת השירות ושילוב מפעילים נוספים יאפשרו התאמה טובה יותר לצרכי תושבי חיפה והאזור".














