משרד התחבורה ורכבת ישראל חנכו הפרדה מפלסית בחצרות יסף, במהלך שמבטל את מפגש הכביש מסילה שהיה קיים על מסילת קריות הכוללת את נהריה, צפונית למושב בוסתן הגליל. הפרויקט, שבוצע בעלות של כ-50 מיליון שקלים, צפוי לשפר את השירות הרכבתי בקו שמשרת את תושבי חיפה, הקריות והצפון.
העבודות שביצעה רכבת ישראל כללו בניית גשר קורות באורך של כ-50 מטרים מעל מסילות הרכבת, קירות קרקע משוריינים, שיקום נופי, כבישים, והסדרת מדרכות ושבילי אופניים לרווחת משתמשי הדרך. מעבר למורכבותן של העבודות, שמתבצעות מעל מסילה פעילה, הן המשיכו להתבצע גם במהלך מלחמת התקומה ובזמן מבצע עם כלביא בהתאם להנחיות פיקוד העורף, עם אספקת ציוד הגנה אישי לכל עובד ומיגוניות שהוצבו בשטח.
המסילה שעליה בוצעה ההפרדה המפלסית משרתת קו חיוני לתושבי האזור, המחבר את נהריה, עכו, הקריות וחיפה. ביטול המפגש צפוי לשפר את מהירות הנסיעה, לצמצם עיכובים ולהגביר את הבטיחות בנסיעה עבור נוסעים מהאזור וכלל משתמשי הדרך באזור חצרות יסף.
בשני העשורים האחרונים נסגרו מעל ל-70 מפגשי כביש ודרך מסילה, כחלק מהתוכנית האסטרטגית לביטול מפגשי כביש מסילה המובלת על ידי משרד התחבורה ורכבת ישראל. בשנתיים האחרונות בוטלו מפגשי כביש מסילה רבים, ביניהם בעתלית, ניצנים, כרמיאל, בסיס שער העמקים בג'למה, אביחיל, קריית מוצקין, חוות רונית, כפר חב"ד, מעיין צבי, שפיים ועוד. במיוחד רלוונטי לתושבי האזור הוא ביטול המפגש בקריית מוצקין, שהשתלב במאמץ הכללי לשפר את התחבורה בקריות ובאזור חיפה.
בשנתיים הקרובות מתוכננים להתבטל מפגשים נוספים, אשר ביטולם יאפשר האצת מהירות הנסיעה ברכבת וייעול של השירות הרכבתי. לתושבי חיפה והקריות, שנוסעים באופן יומיומי לעבודה או ללימודים בקווי הרכבת, משמעות הדבר היא שירות מהיר ויעיל יותר עם פחות עיכובים.
ברכבת ישראל מזכירים כי עדיין קיימים ברחבי הארץ מפגשי כביש מסילה בהם מותקנים אמצעי האזהרה והמניעה המתקדמים ביותר מבחינה טכנולוגית, ומחדדים כי למרות המאמצים הרבים המושקעים בבטיחות של מפגשים אלה, אין תחליף לשיקול דעת של משתמשי הדרך, וכי יש לנקוט זהירות בקרבת מסילות רכבת ולציית לחוקי התעבורה.
שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל במיל' מירי רגב, אמרה כי "סגירת מפגש חצרות יסף היא עוד צעד משמעותי במדיניות שמובילה את משרד התחבורה לשים את הבטיחות של הציבור בראש סדר העדיפויות. ביטול מפגשי כביש מסילה מאפשר לנו לצמצם סיכונים, לייעל את השירות הרכבתי ולהבטיח תנועה רציפה ובטוחה יותר לכל משתמשי הדרך. נמשיך לקדם תשתיות תחבורה מתקדמות, בטוחות ומחוברות מצפון ועד דרום".
מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, הוסיף כי "בהובלת השרה רגב, משרד התחבורה ממשיך לקדם את התוכנית הלאומית לביטול מפגשי כביש מסילה, שנועדה בראש ובראשונה לשמור על חיי אדם ולשפר את חוויית הנסיעה של כלל משתמשי הדרך. סגירת המפגש בחצרות יסף היא דוגמה נוספת להשקעה רציפה בתשתיות בטוחות, יעילות ומתקדמות, שמחברות בין אזרחי ישראל ומקלות על חייהם ביום יום".
יו"ר דירקטוריון רכבת ישראל, עורך דין משה שמעוני, ציין כי "סגירת מפגש הכביש מסילה הינה אבן דרך משמעותית שתבטיח את בטיחותם של כלל משתמשי הדרך. אנו ממשיכים להסתכל קדימה ולדאוג לבטיחות הנוסעים לא רק במסילות הקיימות, אלא גם במסילות העתידיות שנבנות כיום כחלק מתוכנית הפיתוח שלנו".
מנכ"ל רכבת ישראל בפועל, אבי אלמליח, סיכם באמרו כי "מעבר לבטיחותם של נוסעינו שעומדת בראש מעייננו, רכבת ישראל דואגת לבטיחותם של כלל משתמשי הדרך. סגירת מפגשי הכביש מסילה מסייעים לנו להבטיח נסיעה בטוחה יותר, ומסייעת בתפעול רכבתי יעיל יותר, ולשיפור משמעותי של השירות לנוסעים".














