בצל מצב החירום והכוננות הגבוהה ברחבי חיפה, פועלת העירייה במתכונת מתוגברת כדי להעניק מעטפת הגנה ותמיכה לאוכלוסיית האזרחים הוותיקים בעיר, הנחשבת לאוכלוסייה פגיעה במיוחד במצבי לחץ ואי-ודאות. מערך הסיוע העירוני, המבוסס על צוותים מקצועיים ומתנדבים, הופעל באופן מלא במטרה להבטיח שלומו ורווחתו של כל תושב ותושבת ותיקים, ולוודא שאיש אינו נותר לבד.
ההיערכות העירונית כוללת מספר רבדים של סיוע, כאשר נקודת התקשורת המרכזית לכלל השירותים היא המוקד העירוני 106. צוותים של עובדים סוציאליים מהאגף לשירותים חברתיים התפרסו בחבלים העירוניים השונים, והם עומדים בקשר ישיר עם החמ"ל העירוני ונותנים מענה מקצועי ומיידי לפניות המתקבלות במוקד. מענה זה כולל סיוע בבעיות נקודתיות, תמיכה רגשית, ותיאום שירותים נוספים מול גורמי העירייה.
אחד המרכיבים החשובים ביותר במערך הסיוע הוא הפנייה היזומה של העירייה לתושבים הוותיקים. במקום להמתין לפניות, עובדי העירייה מבצעים שיחות טלפון יזומות לאזרחים ותיקים המוכרים למערכת, במטרה לבדוק את מצבם, לשאול לשלומם, ולוודא האם הם זקוקים לסיוע כלשהו – בין אם באספקת תרופות, מזון, או פשוט אוזן קשבת. מהלך פרואקטיבי זה חיוני לאיתור מוקדם של מצוקות ולמתן עזרה לאלו שמתקשים לבקש אותה בעצמם.
במקביל לכוח האדם המקצועי, העמידה העירייה בכוננות מיידית את מערך המתנדבים העירוני. עשרות מתנדבים, הפועלים בשכונות ובמרחבים הקהילתיים, ערוכים ומוכנים להיכנס לפעולה ולסייע במשימות שונות, בהתאם לצורך שיעלה מהשטח ומהפניות למוקד. כוח עזר קהילתי זה מהווה מכפיל כוח משמעותי ביכולתה של העירייה להגיע לכל תושב ותיק הזקוק לעזרה.
מתוך הבנה כי מצבי חירום מעוררים לחץ וחרדה, הופעל גם "קו חם" רגשי, המאויש על ידי פסיכולוגים ועובדים סוציאליים מהשירות הפסיכולוגי העירוני ומאגף הרווחה. הקו החם, הזמין גם הוא דרך חיוג למוקד 106, מעניק תמיכה וכלים ראשוניים להתמודדות עם חרדה, ומיועד לכלל תושבי העיר, בדגש על האוכלוסייה הוותיקה. עיריית חיפה מדגישה כי היא תמשיך לפעול למען תושביה בכל הכלים העומדים לרשותה, וקוראת לתושבים הוותיקים ולבני משפחותיהם לא להסס ולהיעזר בשירותים העירוניים. יש להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף, שהן המפתח לשמירה על החיים.