חברת התעופה "אייר חיפה", המבססת את מעמדה כשחקנית מפתח בשוק התעופה הצפוני, ממשיכה בתנופת התרחבות מרשימה. היום (חמישי, 15 במאי 2025) הכריזה החברה על צעד משמעותי נוסף במימוש חזונה האסטרטגי: חתימת הסכם לרכישת מטוס חמישי מדגם ATR 72-600. מטוס זה צפוי להשתלב בצי החברה לקראת סוף שנת 2025, ולהצטרף למטוס הרביעי מאותו הדגם, שאמור להתחיל את פעילותו כבר בקיץ הקרוב. מהלך זה מסמן אבן דרך חשובה עבור החברה הצעירה, ומעיד על האמון הרב ביכולתה לענות על הביקוש הגובר לשירותי תעופה נגישים ויעילים מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה.
ההחלטה על הרחבת צי המטוסים מגיעה על רקע הצלחתה של "אייר חיפה" לבסס את פעילותה תוך זמן קצר יחסית, ולהפוך לאלטרנטיבה אטרקטיבית עבור תושבי צפון הארץ. בתקופה בה האתגרים העומדים בפני ענף התעופה העולמי והמקומי אינם פשוטים, ובפרט כאשר פעילותן של חברות תעופה זרות רבות בישראל עודנה מוגבלת, המהלך של "אייר חיפה" מקבל משנה תוקף. החברה לא רק שואפת לשפר את השירות הקיים, אלא גם להרחיב את מגוון האפשרויות העומדות בפני הנוסעים מהצפון, הן לטיסות פנים-ארציות והן ליעדים בינלאומיים קרובים.
הצטרפותו של המטוס החמישי צפויה להשפיע באופן ישיר ומיידי על היקף הפעילות של החברה. ראשית, היא תאפשר הגדלה משמעותית של תדירות הטיסות בקווים הקיימים, כגון אילת, לרנקה ואתונה – יעדים שכבר הוכיחו את הפופולריות שלהם בקרב הקהל הצפוני. שנית, הרחבת הצי פותחת פתח להוספת יעדים חדשים לרשת הנתיבים של "אייר חיפה", ובכך להציע מגוון רחב יותר של אפשרויות לנופש ולעסקים. חיזוק הפעילות בנמל התעופה בחיפה הוא יעד מרכזי נוסף, והגדלת מספר המטוסים תתרום ישירות למימושו, תוך יצירת תנועה אווירית ענפה יותר והפיכת הנמל למוקד תעופתי אזורי משמעותי.
מעבר להיבטים הכמותיים, המטוס החדש, החמישי במספר, ישפר את היכולות התפעוליות של "אייר חיפה". גמישות תפעולית רבה יותר תאפשר לחברה להתמודד טוב יותר עם שינויים בביקושים, לתחזק את המטוסים באופן יעיל יותר מבלי לפגוע בלוח הטיסות, ולהציע לנוסעים גמישות רבה יותר בתכנון נסיעותיהם. הדבר חשוב במיוחד לאור העובדה שהחברה שמה דגש על מתן שירות איכותי וחוויית לקוח מיטבית, החל משלב הזמנת הכרטיסים ועד הנחיתה ביעד.
מיקי שטרסבורגר, ממייסדי "אייר חיפה", התייחס להודעה ואמר: "הזמנת המטוס החמישי היא נדבך נוסף וחשוב במימוש התוכנית העסקית השאפתנית של 'אייר חיפה'. מהלך זה מצטרף לקליטתו הצפויה של המטוס הרביעי שלנו כבר בקיץ הקרוב, ומעיד על מחויבותנו להמשיך ולצמוח." שטרסבורגר הדגיש את הגורמים שאפשרו את ההתרחבות המהירה: "היכולת של החברה להתרחב בקצב כזה היא תוצאה ישירה של העשייה המאומצת והמסורה של כלל אנשי 'אייר חיפה' – הדיילים, הטייסים, אנשי הקרקע ואנשי המטה. בנוסף, אנו זוכים לשיתוף פעולה הדוק ותמיכה משמעותית מרשות שדות התעופה, רשות התעופה האזרחית ומשרד התחבורה. כל הגורמים הללו מאמינים בצורך הלאומי החיוני לחזק את התעופה היוצאת והנכנסת מהצפון, ופועלים יחד איתנו כדי להפוך את החזון הזה למציאות מוחשית בשטח."
הוא הוסיף והרחיב על היתרונות הצפויים לציבור הנוסעים: "הרחבת הפעילות והוספת תדירויות ליעדים פופולריים תאפשר לנו להציע שירות איכותי, זמין וגמיש עוד יותר מנמל התעופה בחיפה. אנו גאים מאוד להוות אלטרנטיבה אמיתית ונחוצה עבור תושבי הצפון ועבור מדינת ישראל כולה, המבקשים לטוס בנוחות ובנגישות ללא צורך להרחיק עד למרכז הארץ."
צי המטוסים של "אייר חיפה" מבוסס כולו על מטוסי ATR 72-600 חדישים. בחירה זו אינה מקרית; מטוסים אלו נחשבים ליעילים במיוחד לטיסות לטווחים קצרים ובינוניים, והם מתאימים באופן אופטימלי למאפייני הפעילות מנמל התעופה בחיפה. מדובר במטוסים בעלי צריכת דלק נמוכה יחסית, מה שתורם הן להיבט הכלכלי והן להיבט הסביבתי. על פי החברה, צי המטוסים שלה הוא הצעיר ביותר הפועל כיום בישראל, עובדה המבטיחה חוויית טיסה נוחה, בטוחה ומתקדמת טכנולוגית. יעדי החברה הנוכחיים, הכוללים את אילת כיעד פנים-ארצי פופולרי, ולרנקה ואתונה כיעדים בינלאומיים קרובים ונגישים, צפויים כאמור להתעדכן ולהתרחב עם קליטת המטוסים החדשים.
"אייר חיפה" מציעה ללקוחותיה מדיניות כרטוס גמישה יחסית, המותאמת לצרכים המשתנים של הנוסעים. כרטיסי הטיסה של החברה כוללים אפשרות לשינוי או ביטול (בתמורה לקבלת קרדיט לשימוש עתידי) עד 24 שעות לפני מועד ההמראה המתוכנן. כל נוסע זכאי לעלות למטוס עם תיק יד ללא תשלום נוסף, וקיימת אפשרות להוסיף, בהתאם לצורך ובתשלום, שירותים נלווים כגון משלוח טרולי לתא המטען, מזוודה והושבה מראש במושב מועדף.