סרטם של תלמידי מגמת המדיה בעירוני ג' עלה לגמר תחרות היצירה הצעירה בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים שייערך בתל אביב. הסרט, המביא את סיפורו של סטודנט להנדסה בטכניון שמוביל חיים כפולים כמלכת דראג, זכה להכרה כאחד מעשרה סרטים בלבד מכל הארץ שהגיעו לשלב הגמר.
בקצרה:
- הישג: סרט תלמידי מגמת המדיה בעירוני ג' עלה לגמר בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים.
- הקרנה: 26 באוגוסט, בשעה 14:00, בסינמטק תל אביב (כניסה חופשית).
- נושא הסרט: סיפורו של יהונתן, סטודנט להנדסה בטכניון ומלכת דראג בשם "מיס בילה".
- מספר סרטים בגמר: 10 מכל הארץ.
- הכרה: ביטוי לרגישות, התמדה וכישרון של התלמידים.
פסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים הוא במה יוקרתית ליוצרים צעירים מרחבי העולם. השנה, מתוך מאות סרטים שהוגשו, רק עשרה סרטים מכל הארץ זכו לעלות לשלב הגמר בתחרות היצירה הצעירה. בין הנבחרים, בולט סרטם של תלמידי מגמת המדיה והפרסום מבית הספר עירוני ג' בחיפה, המביא סיפור ייחודי ונוגע ללב.
הסרט, שיוקרן ב-26 באוגוסט בשעה 14:00 בסינמטק תל אביב (כניסה חופשית לקהל הרחב), מתמקד בסיפורו של יהונתן. יהונתן הוא סטודנט בן 27 להנדסה בטכניון, המצטיין בלימודיו בשעות היום. אולם, בלילה הוא הופך ל"מיס בילה", מלכת דראג עוצמתית וכריזמטית.
מעבר לזוהר שעל הבמה, הסרט מתעד את מאבקו האישי של יהונתן לאזן בין זהויות שונות בעולם שבו נאמנות לעצמך אינה מובנת מאליה. תהליך היציאה מהארון מול משפחתו היה טעון וכואב, ורק אמו יודעת על עיסוקו בדראג. עם אביו, הנושא כלל אינו מדובר. הסרט עוקב אחר מסעו של יהונתן בין כיתות הלימוד להופעות הליליות, וחושף את דרכו אל קבלה עצמית ואותנטיות. הבמה היא המקום שבו הוא מרשה לעצמו להיות חופשי, שייך ומאושר באמת.
אילנה טרוק, ראש מנהל חינוך, תרבות וספורט בעיריית חיפה, שיבחה את היצירה ואמרה: "היצירה של התלמידים המוכשרים מתיכון עירוני ג' מבטאת רגישות, התמדה וכישרון. הסרט שהפיקו פותח שיח על קבלה ואומץ להיות מי שאתה, ואני גאה בבחירה שלהם לעסוק גם בנושאים שאינם בקונצנזוס. אני מברכת על בחירתם להציג את יצירתם על במה בינלאומית ומודה לצוות המסור שליווה אותם".
לילך שני רומנו, מנהלת בית ספר עירוני ג', הוסיפה: "מגמת מדיה ופרסום בעירוני ג', מצליחה שנה אחרי שנה ללוות את התלמידים בעיסוק בנושאים רגישים, ומכאן להצמיחם. אני גאה בצוות מורות המגמה ובתלמידינו המוכשרים שמאמינים בעצמם, מוכנים למאמץ וצופים אל העתיד".
הסרט מהווה לא רק הישג אמנותי לתלמידים ולבית הספר, אלא גם תרומה חשובה לשיח הציבורי על קבלה, זהות ואותנטיות.














