המעצבת שמחזירה את הלב הביתה: מעיין חזוט היא מעצבת חודש יוני 2025 של המרכז לעיצוב הבית חוצות המפרץ
בעולם שבו עיצוב הפך לעיתים לשואו מרהיב עיניים, מעיין חזוט מזכירה לנו שבלב כל תכנון טוב יש קודם כל אדם. המעצבת מקריית מוצקין, שזכתה לאחרונה בתואר "מעצבת החודש" של המרכז לעיצוב הבית של הצפון – חוצות המפרץ, מביאה גישה ייחודית שמשלבת מקצועיות עם רגישות אנושית נדירה.
"אני לא מתחילה מתכניות – אני מתחילה מהלב של הלקוח," מסבירה מעיין. "איך הוא חי, מה מרגש אותו, מה חשוב לו. רק אחר כך באים החומרים, הצבעים והסגנון." הגישה הזו, שמעמידה את האדם במרכז, היא שהפכה אותה למעצבת מבוקשת ואהובה על לקוחותיה.
מעיין לא שואפת ליצור בתים מצולמים למגזינים – אלא בתים שחיים בהם. כשלקוחות אומרים לה "זה בדיוק מה שדמיינתי – אבל לא ידעתי איך לבטא את זה", היא יודעת שהצליחה במשימתה. זה המפתח להבנת הגישה שלה: היא מאמינה שכל בית צריך להיות השתקפות אמיתית של האנשים שגרים בו, לא רק אסופה יפה של אובייקטים מעוצבים.
בשנים האחרונות, כשעולם העיצוב נהיה יותר ויותר מונע טרנדים ומדיה חברתית, מעיין נשארת נאמנה לעקרונות שמנחים אותה מהתחלה. "יש לי לקוחות שמראים לי תמונות מהאינסטגרם ואומרים 'אני רוצה בדיוק ככה'," היא מספרת. "אני מסבירה להם שהמטרה היא לא לחקות, אלא למצוא איך להביא את היופי הזה בצורה שמתאימה לחיים שלהם. כל משפחה היא עולם בפני עצמו."
מסע משותף מההתחלה ועד הסוף
תהליך העיצוב אצל מעיין מתחיל באפיון מעמיק – שאלון אישי מפורט שממנו נבנה כל הפרויקט. זה לא רק שאלון טכני על העדפות צבע או סגנון, אלא חקירה עמוקה לתוך אורח החיים, ההרגלים, החלומות והצרכים הייחודיים של כל משפחה. "יש לי לקוחות שמתפלאים כמה שאלות אני שואלת בפגישה הראשונה," היא צוחקת. "אבל איך אני יכולה לתכנן להם בית אם אני לא מבינה איך הם באמת חיים?"
לאחר מכן היא מציגה מספר חלופות תכנון, כשכל אחת מהן נבנית על הבנה מעמיקה של הצרכים שזוהו. התהליך כולל הדמיות תלת־ממד מפורטות שמאפשרות ללקוחות לראות את החזון לפני שהוא מתממש, תכניות עבודה מדויקות ותכנון נגרות מותאמות אישית. אבל מה שבאמת מייחד את העבודה שלה זה הליווי האישי הצמוד – ברכישות, בבחירת חומרים, ובעיקר בחיזוק הביטחון של הלקוחות לאורך הדרך.
מעיין מדברת על התהליך כעל מסע משותף: "הלקוחות שלי יודעים שהם לא לבד. אני שם בכל צעד, גם כשצריך להחליט בין שני גוונים של כחול, גם כשיש איחור של הקבלן, גם כשצריך להרגיע כשמשהו לא הולך לפי התכנית – ובעיקר כשצריך להזכיר למה אנחנו עושים את זה." הגישה הזו יצרה לה לקוחות שהפכו לחברים, ושפה פה מתפשטת המוניטין שלה.
כשעיצוב הופך לשליחות
אחד הפרויקטים הרגשיים והמשמעותיים שתמיד ייזכר לה היה של אם לארבעה שהתאלמנה בגיל צעיר. שנים הבית נשאר כפי שהיה – מלא בזיכרונות, קצת כואב, קפוא בזמן. כשהגיעה למעיין, בקול חרישי אבל נחוש, היא ביקשה: "תכניסי לי חיים ואור חדש לבית הזה. אני צריכה להתחיל לחיות שוב."
מעיין מספרת שזה היה פרויקט של לב טהור: "היא נתנה לי יד חופשית מלאה – וכל החלטה התקבלה באמון מוחלט. זו לא הייתה רק עבודת עיצוב – זו הייתה שליחות של ממש: להפוך בית של כאב לבית של התחלה חדשה, מקום שבו אפשר לשמור על הזיכרונות היפים אבל גם להרשות לעצמך לחלום על העתיד."
התהליך לא היה פשוט. היו רגעים של היסוסים, של דמעות, של החלטות שהתבטלו וחזרו. "היו פעמים שעצרנו באמצע, כשהיה לה קשה. אמרתי לה: 'אין בעיה, אנחנו הולכות בקצב שלך.' עיצוב זה לא מירוץ – זה מסע של ריפוי." היום, כשהפרויקט כמעט מוכן, מעיין ממתינה לרגע המקסים ביותר – כשהלקוחה תיכנס לבית החדש שלה ותתחיל פרק חדש בחייה. "אלה הרגעים שמסבירים למה אני עושה את מה שאני עושה. זה הרבה יותר מאשר לבחור צבעים ורהיטים."
מעיין מגדירה את הערך הייחודי שהיא מביאה: "אני מביאה את עצמי – וזה אומר גישה חמה, חיוך, מקצועיות ברמה הגבוהה ביותר, אבל גם הרבה רגישות וקשב לפרטים הקטנים שעושים את ההבדל. אני יודעת להוביל פרויקט בצורה החלקה ביותר, לדעת מתי ללחוץ על הגז ומתי לעצור, מתי להרגיע ומתי לשנות כיוון לגמרי. יש פה גם דיוק טכני מרשים – אבל גם המון נשמה, המון לב."
מה שמייחד את העבודה שלה זה גם ההבנה שכל פרויקט הוא סיפור אישי. "יש לי לקוחות שמספרים לי דברים שהם לא מספרים אפילו לחברים הכי קרובים שלהם," היא אומרת. "כי הבית – זה המקום הכי אינטימי, הכי אישי. כשאני מתכננת להם בית, אני נכנסת לסיפור החיים שלהם. זו אחריות עצומה, ואני לא לוקחת אותה בקלות."
הדרך שלה לעבוד עם לקוחות כוללת גם הרבה חינוך. "אני מסבירה להם למה בחרתי בחומר הזה ולא אחר, למה הצבע הזה יתאים בדיוק לאור הטבעי שנכנס מהחלון הזה, למה הרהיט הזה יחזיק מעמד עשרים שנה ולא חמש. אני רוצה שהם יבינו את המחשבה מאחורי כל החלטה, שהם ירגישו שותפים בתהליך."
מעיין ממשיכה ללמוד ולהתפתח, נוסעת לכנסים בארץ ובחו"ל, עוקבת אחר טכנולוגיות חדשות וחומרים חדשניים, אבל תמיד דרך הפרספקטיבה שלה – איך זה יכול לשפר את חיי האנשים בבית. "אני לא מתלהבת מטרנד רק בגלל שהוא חדש," היא מסבירה. "אני שואלת את עצמי: האם זה באמת יעשה טוב ללקוח שלי? האם זה יתרום לנוחות, לביטחון, לאושר שלו?"
החזון שלה לעתיד כולל גם צמיחה מקצועית – להפוך את המשרד שלה לבית חם ומקצועי לעוד מעצבות מוכשרות שיצטרפו אליה ויחלקו את הגישה המיוחדת הזו. "אני רוצה ליצור מקום שבו נוכל לתת שירות עוד יותר טוב, לטפל בעוד פרויקטים מקסימים, ולהמשיך להחזיר את האנושיות לעולם העיצוב. כי בסוף, מה שחשוב זה לא כמה 'לייקים' הבית מקבל ברשתות החברתיות – אלא כמה אושר הוא מביא לאנשים שגרים בו."
רוצים להכיר את הגישה של מעיין מקרוב?
בקרו באתר שלה: www.maayan-arch.co.il
שם תמצאו גלריית עבודות, המלצות מלקוחות, וכל מה שצריך לדעת על השירות המקצועי והאישי שלה.