רוב הקווים יפעלו עד 20:00 בלבד, רכבת ישראל מדללת שירותים ותחנות נסגרות בעקבות ההסלמה מול איראן
מאז הכרזת מצב החירום הארצי ב-13 ביוני בעקבות ההסלמה מול איראן, נכנסה התחבורה הציבורית במדינה למתכונת הפעלה מוגבלת שמשפיעה באופן ישיר על חיי היומיום של תושבי חיפה והקריות. החל מ-16 ביוני, מפעילה הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מערך מצומצם בתיאום עם פיקוד העורף.
הצמצום הבולט ביותר נוגע לשעות הפעילות – מרבית קווי התחבורה בחיפה יסתיימו בשעה 20:00, שעה מוקדמת משמעותית בהשוואה לזמנים רגילים. לאחר השעה הזו ועד חצות יופעלו רק קווים עיקריים, בדגש על קווים בין-עירוניים ושירותי חירום לבתי החולים.
בחיפה עצמה, רשימה ארוכה של 48 קווי אוטובוס תמשיך לפעול אך בתדירות נמוכה משמעותית. בין הקווים הפעילים: 3, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 16, 17, 18, 19, 20, 24, 25, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 49, 51, 54, 70, 71, 72, 74, 76, 77, 78, 79, 112, 115, 123, 131, 132, 136, 137, 148, ו-221.
הקשר בין חיפה לקריות נפגע אף הוא – תשעה קווים בין-עירוניים (13, 14, 15, 18, 21, 22, 23, 24, 66) יפעלו בתדירות מוגבלת בלבד. מנגד, מערכת המטרונית ממשיכה לתפקד כרגיל, וקו 5 אף הותאם למתכונת "א5" עם תחנות פעילות לרמב"ם כדי לשמר קישוריות לבית החולים.
המצב ברכבת ישראל חמור יותר. החל מ-15 ביוני נכנסה הרכבת למתכונת מדוללת עם רכבת אחת בלבד מדי שעה ברוב הקווים. חמישה קווים הופסקו לחלוטין, כולל בית שמש-נתניה ודימונה-באר שבע צפון האוניברסיטה.
פגיעה נוספת נגרמה לתחנות הרכבת – תחנות קריית חיים וחוצות המפרץ באזור חיפה נסגרו לשירות, יחד עם אחיהוד, עתלית, מגדל העמק ותחנות נוספות. לעומת זאת, תחנת נתב"ג צפויה להיפתח מחדש החל מ-18 ביוני בשעה 06:00.
הרשויות קוראות לציבור להתעדכן מראש באפליקציות התחבורה ובאתרי הרשות, מתוך הבנה שהמתכונת הנוכחית תמשיך עד להודעה חדשה. המטרה המוצהרת היא לשמור על "רציפות תפקודית ושירות בסיסי והכרחי", אך בפועל המגבלות משפיעות על מיליוני נוסעים ברחבי הארץ.

















