דילוג לתוכן

מהפכת הרכב השיתופי מתרחבת: GoTo מסתערת על השוק העסקי בישראל עם חטיבה חדשה

(אילוסטרציה)
(אילוסטרציה)

מהפכת הרכב השיתופי מתרחבת: GoTo מסתערת על השוק העסקי בישראל עם חטיבה חדשה

חברת התחבורה השיתופית, המוכרת לתושבי חיפה והארץ מרכביה הפרוסים בערים, מכריזה על מהלך אסטרטגי משמעותי: הקמת חטיבה עסקית ייעודית שתתחרה ישירות בשוק הליסינג וניהול ציי הרכב המסורתי. בראש החטיבה מונה בכיר מענף הרכב, יקיר אביסרור, במהלך המסמן את כוונתה של החברה לתרגם את הצלחתה הטכנולוגית בקרב צרכנים פרטיים למנוע צמיחה דומיננטי בעולם העסקי.

חברת GoTo, שהפכה לחלק בלתי נפרד מהנוף העירוני בחיפה וברחבי הארץ עם צי הרכב השיתופי שלה, הודיעה הבוקר על שינוי ארגוני דרמטי, המעיד על שאיפותיה להפוך משחקנית נישה של תחבורה שיתופית אישית, לאחת מהשחקניות המרכזיות והמשפיעות ביותר בשוק הרכב הישראלי כולו. החברה, המובילה את מה שמכונה מהפכת ה-CaaS (Car as a Service – רכב כשירות), מקימה חטיבה עסקית חדשה שתרכז את כלל הפתרונות של החברה למגזר העסקי, החל מעסקים קטנים ועד לארגוני ענק. המהלך אינו רק הרחבת סל מוצרים, אלא כניסה ישירה לזירת התחרות מול חברות הליסינג הוותיקות, כשהנשק המרכזי של GoTo הוא הגמישות, היעילות והשליטה שמציעה הפלטפורמה הטכנולוגית שפיתחה. בראש החטיבה החדשה והמסקרנת יעמוד יקיר אביסרור, שמונה לתפקיד מנכ"ל החטיבה. הבחירה באביסרור אינה מקרית ומסמנת את הרצינות שבה ניגשת החברה למשימה. אביסרור, בעל תואר ראשון במנהל עסקים, אינו מגיע מעולם ההייטק, אלא מלב התעשייה המסורתית שאותה הוא מיועד לאתגר. הוא מביא עמו ניסיון עשיר ומוכח בתחומי הרכב, הליסינג ומימון הרכב, לאחר שכיהן במגוון תפקידי ניהול בכירים בענף. המינוי שלו הוא למעשה גיוס של "איש מערכת" כדי להבין, להתחרות ולנצח את המערכת מבפנים.

החטיבה העסקית החדשה של GoTo שואפת להציע פתרונות תחבורה מותאמים אישית בפריסה ארצית רחבה. בניגוד למודל הליסינג הקלאסי, שבו חברה מתחייבת לרכבים ספציפיים לתקופות ארוכות, המודל של GoTo מבוסס על גמישות מרבית. הפתרונות יכללו מערכות מתקדמות לניהול ציי רכב, המאפשרות למנהל בחברה לדעת בכל רגע נתון היכן כל רכב נמצא, מהי תבנית השימוש בו, וכיצד ניתן לייעל את הוצאות התחבורה. בנוסף, החברה תציע את כל קשת פתרונות הליסינג המוכרים – תפעולי, פרטי ומימוני – אך תוסיף עליהם את מגוון הפתרונות הגמישים שלה, החל מהשכרת רכב לשעה בודדת לצורך פגישה דחופה, ועד לפתרונות ארוכי טווח של חמש שנים. הכל, תוך התממשקות לפלטפורמה הטכנולוגית של החברה, המאפשרת התאמה דינמית של צי הרכב לצרכים המשתנים של כל עסק, ובכך פוטנציאלית לחסוך כסף רב על רכבים שעומדים בחנייה ללא שימוש.

גיל לייזר, מנכ"ל קבוצת GoTo, הדגיש כי המהלך הוא חלק מאסטרטגיית הצמיחה של החברה. "אני מברך את יקיר על הצטרפותו ל-GoTo ומינויו לתפקיד מנכ"ל החטיבה העסקית", אמר לייזר. "ניסיונו העשיר בתחום הרכב והליסינג, יחד עם ההבנה האסטרטגית שלו לצרכים של לקוחות עסקיים, יהוו תוספת משמעותית להובלת החטיבה קדימה. הקמת החטיבה היא חלק מתהליך הצמיחה של GoTo ומביאה לידי ביטוי את מחויבותנו להרחבת סל השירותים ולהתאמה לעולמות תוכן עסקיים מגוונים". יקיר אביסרור, המנכ"ל הנכנס, הוסיף: "אני מתרגש להצטרף ל-GoTo, קבוצה פורצת דרך בתחום הרכב השיתופי, וביחד נכנס למגרש העסקי בישראל ונפרוץ גבולות. השקת החטיבה העסקית היא צעד משמעותי בהרחבת סל הפתרונות של החברה לעולם העסקי".

GoTo, שהוקמה בשנת 2008, עברה דרך ארוכה והפכה לחברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב. ליבת החברה היא הטכנולוגיה שפיתחה, המאפשרת שליטה, ניהול ובקרה על ציי רכב מבוזרים באמצעות אפליקציה ופלטפורמת ניהול מרכזית. בישראל, החברה מפעילה את שירותי הרכב השיתופי GoTo (הפעיל בחיפה, תל אביב-יפו, ירושלים, נתניה, הרצליה וערים רבות נוספות) ואת שירות "אוטותל" בתל אביב. אך החזון של החברה הוא גלובלי. הטכנולוגיה שלה נמצאת כיום בשימוש במדינות כמו ספרד, שוויץ, פורטוגל וצ'ילה. בינואר 2023 ביצעה החברה מהלך אסטרטגי משמעותי נוסף כאשר רכשה את המותג הגרמני emmy, ובכך הפכה למובילת שוק המוביליטי בגרמניה, עם צי של קרוב ל-4,000 קטנועים חשמליים שיתופיים המשרתים למעלה מחצי מיליון לקוחות בברלין, המבורג ומינכן. הצלחה בינלאומית זו מעניקה לחברה ניסיון תפעולי עשיר וביטחון ביכולתה לנהל מערכי תחבורה מורכבים. עבור השוק העסקי בישראל, ובכלל זה בחיפה, המשמעות היא פוטנציאל לשינוי תפיסתי. חברות הממוקמות בפארקי תעשייה כמו מת"ם או בפארק המדע בקרית ים, יוכלו לשקול מודל שבו הן מחזיקות מספר קטן יותר של רכבי ליסינג קבועים, ומשלימות את הצרכים המשתנים שלהן באמצעות צי הרכב השיתופי של GoTo, הנגיש דרך אפליקציה. מודל כזה יכול להפחית משמעותית את עלויות התחזוקה, הביטוח והדלק, ולייעל את המשאב היקר של חניות. המהלך החדש של GoTo הוא עדות נוספת לכך שמהפכת התחבורה החכמה והשיתופית אינה עוד טרנד חולף, אלא מציאות כלכלית ותפעולית ההולכת ומתבססת, ועוברת כעת משירות לפרטיים להצעה עסקית כוללת המשנה את כללי המשחק.

הוספת תגובה

מאות אלפים כבר עוקבים, ואתם?

אולי יעניין אותך גם

Scroll to Top