פרוייקט "המטרושיט" // דעות

הידעת? למעלה מ-350K עוקבים אחרי חדשות חיפה והקריות בסושיאל.

עוד חדשות:

ראש העיר דוד אבן צור וסגנית ומ"מ ראש העיר הותיקה שיראל בר
בזמן שתלמידים עוזבים את מערכת החינוך בעיר: תקציב החינוך עולה ב-7 מ' (כ-4.6%) - האם זה מה שיציל את תלמידי קריית ים?
שאדי סוזי בכר
48 שעות לאחר אירוע עורכי הדין המדובר בקריות במעמד נשיא העליון, יו"ר מחוז חיפה נגד שומרי הסף: "מגישים כתב אישום בלי ראיות"
דירה להשכרה אילוסטרציה
חיפה במקום הרביעי בארץ בשוכרי הדירות; ומה המצב בקריות?
עץ קרס
עץ קרס על תושבת קרית ביאליק - העירייה: אין לנו קשר לעץ הזה
מעצבי השיער 2025 בקריות
20 (וקצת) מעצבי השיער המובילים בקריות לשנת 2025
אושר כהן | אילוסטרציה
במהלך בילוי משותף: אחיו של הזמר אושר כהן נעצר בחשד לתקיפת בת זוגו
עובדי חברת חשמל בשטח
חברת החשמל הפעילה נוהל סופה בחיפה והקריות: צוותים מתוגברים מטפלים בתקלות בעקבות "ביירון"
משרד רואי חשבון בחיפה מעל 25 שנה. רו"ח זיו כרסנטי ורו"ח יורם שיפר שותפים מנהלים זיו, שיפר ושות' רואי חשבון
סיכום שנה: משרדי רו"ח ומנה"ח הנצפים במדד חדשות חיפה והקריות 2025
פסטיבל החורף בקריון צילום יחצ (3)
מיליון נורות לד ואווירה אירופאית: על גג הקריון נפתח הערב פסטיבל WINTER MAGIC המדובר
"כשל מערכתי חמור". עו"ד ליאור לוי עו"ד ליאור לוי, המלווה רוכשי מחיר למשתכן / קמפיין חברת דמרי (אילוסטרציה, עיבוד מחשב)
"מרגישים נבגדים": הפתעה לרוכשים בפרוייקט מחיר למשתכן של "דמרי" באפקה - עוד רבע מיליון שקל לעסקה
התחדשות שירותי מכבי בצפון: מנכ"לית הקופה סיירה במרכזים הרפואיים החדשים
על רקע ההתחממות בגבול הצפון: מנכ"לית מכבי בחנה את חיזוק שירותי הבריאות במחוז
רפאל ממן | צילום: שגיא מורן
בזן: רפאל ממן מונה למנכ"ל ויחליף את אסף אלמגור
זירת התאונה, חסידים
תאונה קטלנית בקריות: צעיר נהרג ו-5 נפצעו, בהם 3 קשה
יחידת השיטור העירוני "עוז" תחל לפעול בחיפה בינואר - היטל "שמירה" ייגבה מהתושבים | צילום: ראובן כהן
יחידת השיטור העירוני "עוז" תחל לפעול בחיפה בינואר - היטל "שמירה" ייגבה מהתושבים
מתחם UPTOWN | הדמיה: סטודיו 84
קרית ביאליק מתחדשת: מתחם UPTOWN יוצא לדרך ועתיד לשנות את פני המטרופולין
ישראל מתחננת. השר כץ ובכירי משרד השיכון הבוקר
משרד השיכון בישר כי 1,950 זכו ב"דירה בהנחה" בקריות, עכו והצפון - אך מה עם 68,500 משקי בית שלא?
טיילת חדשה תחבר בין חוף קריית חיים לקריית ים
טיילת חדשה תחבר בין חוף קריית חיים לקריית ים, ומתחם "חוף כאן" הנטוש יהפוך למרכז ספורט חדשני
עו"ד תמי אולמן ועו"ד שאדי סרוג'י | צילום: יואב איתיאל
20 משרדי עורכי דין הנצפים ביותר במדד חיפה והקריות בשנת 2025
שב"חים בקריית ים
תושבים חייגו למשטרה: 10 תושבי אזור ג'נין נעצרו בפרויקט פינוי-בינוי בקריית ים
מסמכים, עבודה, צוואה במשפט, אילוסטרציה
המחוזי דחה תביעת רשלנות בעריכת צוואה נגד עו"ד יורן קפון
העיר חיפה
פרוטוקולים עם החלטות ללא הסברים, חברים שלא נכחו בכ-90% מהישיבות ואתר עם מידע מהקדנציה הקודמת: כך מתנהלת הועדה לתכנון ובנייה חיפה
משטרת ישראל, ניידת, ארכיון
הפשיעה בקריית ים: אדם הוכנס בכח לרכב ונחטף
עו״ד רונן חליוה
מכר קוקאין בכ-50 אלף שקל לסוכן סמוי - וירצה עבודות שירות ליד הבית
הריסת מיכל נפט ראשון בקריית חיים: תחילת פינוי 900 דונם ממפרץ חיפה
הריסת מיכל נפט ראשון בקריית חיים: תחילת פינוי 900 דונם ממפרץ חיפה
טלפון, טלגרם, סלולרי אילוסטרציה
מקריית ים לאיראן: בן 27 נאשם בריגול והעברת מידע מסווג מבסיס רמת דוד
כלב, גן ילדים, צהרון חיפה והקריות אילוסטרציה
גננת הביאה כלבה לצהרון, שהתגלתה חולת כלבת לאחר שנשכה ילדים, התמוטטה ומתה
עו"ד דוד אברקי | צילום: מיכה בריקמן
"איתות ברור למטפלים ובני משפחה כאחד": ביהמ"ש ביטל צוואה של קשיש בן 92, שחודשיים לפני מותו הותיר את כל רכושו למטפלת
שריפה כיבוי אש כבאים
שריפה בבניין מגורים בן 10 קומות: 11 נפגעים במקום, בהם פצועה קשה
ברז מים אילוסטרציה
חוב מים בגובה 39,000 ש"ח והליכי גבייה: תביעה נגד תאגיד המים "מעיינות החוף" נדחתה על הסף
סושי אילוסטרציה
לאחר תלונות סועדים: השמדת מזון וצו סגירה מינהלי לסניף "אצה סושי בר"
המרכז של טסלה בקרית אתא (צילום: יח"צ טסלה(
אילון מאסק מפתיע את הצפון: טסלה פותחת מרכז ענק בקרית אתא
שר הביטחון ישראל כ"ץ, ראש העירייה אלי דוקורסקי וסגן ראש העיר עו"ד בן אסבן | צילום: עיריית קרית ביאליק
השר כ"ץ ביקר בביאליק; משהב"ט צפוי לסייע בשיפוץ אנדרטת הזיכרון והחלקה הצבאית בעיר, והרחבת "יד לבנים"
סגנית ראש העיר חיפה ויו"ר ועדת המשנה לתכנון ובנייה המקומית, עו"ד שרית גולן שטיינברג
11 אלף שקל פחות: הפיקדון למעוניינים לבנות ממ”ד בחיפה יופחת ל-5,000 ש”ח
התחדשות עירונית, אילוסטרציה
חיפה והקריות מפגרות בהתחדשות עירונית: 21% בלבד בחיפה, 7% בקריית ביאליק
תאונה, כביש 780 | צילום: איחוד הצלה
לפחות 6 פצועים בתאונת דרכים סמוך לקרית אתא
מפקד חיל האוויר לשעבר הרצל בודינגר
נולד בחיפה וגדל במוצקין: מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף הרצל בודינגר נפטר בגיל 82
מבצע אכיפה בחיפה
מבצע אכיפה משולב בחיפה ובקרית חיים: עשרות דוחות ותפיסת אלכוהול וסמים
יד 2 | אילוסטרציה
(צילום ארכיון)
מתחם UPTOWN | הדמיה: סטודיו 84

קרית ביאליק מתחדשת: מתחם UPTOWN יוצא לדרך ועתיד לשנות את פני המטרופולין

גולשים כותבים // רועי רוזנפלד:

16.8.2013 – פרוייקט המטרושיט יצא לדרכו עם הבטחות יומרניות.

המתנו 5-6 שנים, מי סופר בכלל, שבהם טובי מלוקקי הלשון הרביצו בנו תורה על הצורך בשינוי התחבורתי של מטרופולין חיפה, על הקידמה שעתידה לבוא בדמות רכבת חשמלית קלה, על כך שמאותו הרגע, תחבורה ציבורית על נתיבי הנהגים הפרטיים תהיה נחלת העבר והכי חשוב – הבטיחו לנו עתיד שלא יתקיים.

הבא נסקור חלק מאותן הבטחות ונשים אותם אל מול מבחן המציאות.

"הבטחות מול מבחן המציאות". המטרונית
"הבטחות מול מבחן המציאות". המטרונית

1- רכבת קלה

מהפרוייקט השאפתני של "רכבת קלה" שתחבר בין הקריות לחיפה נותר רק אבק פיות. לאחר שזה התפזר נותרנו עם אמת עצובה – אוטובוס כפול ממונע במנוע דיזל רועש המפיץ ריחו אל מרחקים. קידמה מהעבר אפשר לקרוא לזה, שעלתה לנו, התושבים, מליוני שקלים וסבל שנאלצנו לספוג במשך שנים.

2- "ביטול נתיבי נסיעה לא ישפיע על הנהגים כיוון שהאוטובוסים ייסעו בנת"צ המחודש."

זוכרים שפעם היינו יכולים לנסוע שמאלה מתחת לגשר מוטה גור לקרית אתא?

זוכרים את אותם הימים שהכביש הסמוך לביג הכיל 2 נתיבים?

בכלל – זוכרים איזה כיף היה שאגד נסע על הנת"צ? לראשונה איזור הצ'קפוסט היה ללא פקקים.

תגידו שלום למציאות הזו כי היא לעולם, ואני מדגיש, לעולם לא תחזור.

במשך כל אותם שנים שיקרו לנו, תושבי קריות וחיפה יקרים, שאמנם מורידים לנו מסלולים אך בפועל, מורידים לנו את האוטובוסים מהוריד.

בפועל – האמת שונה לגמרי. לא רק שאגד קיבלה סירוב מוחלט להשתמש בנתיב התחבורה הציבורית, ששימש את המטרושיט בלבד, עכשיו, אנו חולקים נתיב וחצי שנשאר לנו עם מפלצות התהילה הירוקות. ולא, לא רק אתם עם כעס גדול. מספיק לדבר עם נהג אגד כדי להבין עד כמה כולנו מרגישים מרומים.

3 – נגישות

שנות ה-90 עולים על קו 62,63 מקרית אתא, שמים ראש, ישנים כל הדרך לתחנה המרכזית. בדרך, מי שרוצה, יורד על התחנות בצירי הדרך – זמן המתנה ממוצע לקו-30 דקות.

תחילת שנות ה-2000 – מבטיחים לנו פרוייקטים שישנו את פני התחבורה הציבורית של הקריות וחיפה ויצמצמו באופן ניכר את זמני ההמתנה לקוים. מוקמים להם מרכזית לב המפרץ, מרכזית חוף הכרמל, מתווספים קווים 103, 108 ודומיו.

התוצאה- עולים לקו 62,63 מקרית אתא לכיוון חיפה, אחרי 30-40 דקות מגיעים ללב המפרץ, לא ממש ישנים. יוצאים מדלת האוטובוס האחורית עם חבורת רצי מרתון ששמים פעמיהם אל קווי 103, 108 ודומיהם על מנת חלילה לא לפספס אותם. צפיפות תהומית ועדריות שמספקת שאלה – מה לעזעזל אנחנו עושים פה??

זמן המתנה ממוצע – קו 62 – חצי שעה – קו 103 15-20 דקות – תלוי בכל כך הרבה גורמים.

בפועל – לא הוסיפו קווים – אותה כמות אוטובוסים נשארה רק שינו להם מספרים – בולשיט.

2013 – המטרושיט! אוטובוס כפול שעובד על ציר אחד בין הקריות לחיפה. בתאוריה – זמן המתנה של -4 דקות בלבד – ככה הבטיחו.

בפועל: מזהם, מרעיד, לא חשמלי ולא כלום. עובר אחת ל-25 דקות במקרה הטוב, לא מוכן לשתף את הזקנים הירוקים של אגד לחלוק איתו את דרך האבנים האדומות. ונוחות? אם אי פעם היה לכם רצון לדעת איך מרגיש "פרוגר" הצפרדע , השתמשו במטרושיט!

ושיא החוצפה – ביטול כניסות לערים מוצקין וביאליק כאילו תושביהם היו קן נמלים בלתי רצוי במדינה בה הוא מיושב.

4 – עלויות

אוי – כמה כסף נשפך על הדבר האווילי הזה.

שני בטמטומו רק לרכבת הקלה בתל אביב.

נראה כאילו בישראל עושים את הכסף הגדול ביותר מהתייחסות מזלזלת לציבור ומפרוייקטים שיעילותם לא נבדקה אפילו במודל של לגו.

תחילה, לפרק את הכבישים – כסף

אחרי זה – לסלול אותם מחדש – כסף

ושוב לפרק אותם – כסף כסף

ואז לסלול מסלול למטרונית – כסף כסף כסף

אה – נזכרנו שהגשר שבנינו בצומת אתא דפוק – בואו נפרק – כסף 7x

עכשיו נסלול שוב – עוד כסף

אוי שיט – בסוף אין רכבת קלה? צריך להחזיר לקבלן את הכבלים החשמליים ולהזדכות עליהם – כסף שבחיים לא תראו חזרה

טוב – לסלול הכל מחדש – שוב – עוד כסף

עשרות צעירים בעלות של 28 ש"ח לשעה במערך ההסבה – עוד כסף

לקנות רכבת קלה לדוגמה ולגלות שהיא לא מתאימה – כסף כסף כסף כסף כסף

לקנות את האוטובוסים – כסף כסף כסף כסף כסף

לשחד פה ושם – עוד כסף

בקיצור – אירופה אנחנו לא ובחיים לא נהיה כי אנחנו ציבור מטומטם שנותן לזה לקרות ואוכל שקרים לארוחת בוקר כאילו היו אלו מטעמי פנסיון מלא במלכת שווא.

לסיכום:

פרוייקט המטרושיט כבר גרם למשטרה להוציא הודעה, שאם הייתה נשמעת במחוזות תל אביב היה בה מין המספיק לבטל את כל הפרוייקט הזה.

"אני קורא לציבור הנהגים לא לנסוע לקריות. לא ניתן לעבור את הצ'ק פוסט בגלל המטרונית"

מי אמר שהמין האנושי לא הצליח להמציא את החזרה בזמן? קוראים לזה "מטרושיט". בקרוב אנחנו שוב בשנת 2000 עם צ'ק פוסט פנוי רק מהשעה 1 בלילה.

ציבור הקריות היקר, לא נמאס לכם להיות הפריירים הכי גדולים במדינה? אני מסתובב לי בין אוטובוסים ותחנות ושומע את מבוגרי העיר שהיו בעבר כוח לוחם אומרים משפטים כמו "טוב, מה יש לעשות? נתרגל גם לזה".

אז הבטיחו לכם שאם תורידו את המכנסיים זה לא יכאב ואולי אפילו תראו שושנים בדרך.

כל אסיר יודע שמאחורי הבטחה זו קיים שקר כואב.

ואנחנו לא בכלא ולא רוצים להיות.

איפה היו ראשי הערים בזמן שהוגשו להם התוכניות לפני כמה שנים?

ברור, עכשיו, לפני בחירות, נוח להם לצאת למרפסת ולתת לציבור את מה שהם רגילים אליו – מילים נבובות מתוכן.

צורי, סיסו וכל השאר – כשאתם רוצים משהו אתם עושים, וכשלא ממש בא לכם – ככה זה נראה, אז אל תמכרו לנו אחרת, תעשו טובה.

מתי בדיוק בנקודת הזמן בחיים שלכם משכנתם את ביציכם במשכן הכנסת והפקרתם את ציבור התושבים שבחר בכם?

אני קורא לכל מי ששם עינו על הכתוב פה לחתום על העצומה להפסקת הפרוייקט הנפל הזה ולאפשר לאגד להשתמש בנתבי התחבורה הציבורית לאלתר. היה לנו מעולה איתם ואף אחד לא ביקש עוד אוטובוסים.

הבטחתם רכבת? תקיימו.

נותר לי רק לחשוב מה יהיה המרחק בין הפרוייקט השאפתני הבא של חיפה – רכבת מלב המפרץ לכרמל.

בסוף נשלם שוב מליונים על סנפלינג חד סיטרי, לבטח.

יש לכם מה להוסיף? אתם מוזמנים.

📊 מחפשים בעל מקצוע באזור? בדקו במדד העסקים » (אלפי עסקים, עשרות אלפי המלצות)

הידעת? למעלה מ-350K עוקבים אחרי חדשות חיפה והקריות בסושיאל.

עוד בחדשות

[the_ad_placement id="360placement"]

חדשות חיפה והקריות אנחנו משתמשים בעוגיות לשיפור חוויית המשתמש. בהמשך שימושך באתר, אתה מקבל עוגיות.