מוקד תמיכה רב-לשוני ומחסה המוני בקניון סיטי סנטר במסגרת פעילות הרשויות העירוניות
הרשות לקליטת העלייה בחיפה הפעילה מערך חירום מלא מאז תחילת המתקפה האיראנית ביום שישי. במהלך השעות הראשונות לאחר התקיפה התקבלו ברשות פניות רבות מעולים מודאגים, חלקם חדשים בעיר, שביקשו סיוע והכוונה בשפות שונות.
קיריל קארטניק, חבר מועצת העיר ויושב ראש הרשות לקליטת העלייה והרשות לביטחון קהילתי, הפעיל מספר מערכים מיידיים למענה לצרכים החירום של העולים. המערך כולל מוקד טלפוני יזום שביצע מאות שיחות לעולים מהשנה-שנתיים האחרונות למתן מידע עדכני ותמיכה מותאמת אישית.
במקביל הופעלו הדרכות בזום בנושאים רלוונטיים למצב החירום, כולל הדרכה כיצד לתמוך בילדים והתנהלות נכונה במרחבים מוגנים. האולפנים ללימוד עברית עברו למתכונת מקוונת לשמירה על שגרת הלימודים, ונפתחו פעילויות הפגה לאזרחים ותיקים הכוללות שיעורי התעמלות בזום ושיחות העשרה.
בצעד נוסף, הרשות לביטחון קהילתי בראשות קארטניק הפעילה מחסה ציבורי המוני בחניון התת-קרקעי של קניון סיטי סנטר במושבה הגרמנית. המחסה, הממוקם בקומה המינוס 3, אושר על ידי פיקוד העורף ומשמש פתרון מיגון לתושבי חיפה והסביבה שאין ברשותם ממ"ד או מקלט תקני.
המקום מאויש 24 שעות ביממה על ידי צוות הרשות לביטחון קהילתי, המקבל את התושבים ומעניק מידע ומענה לצרכים בסיסיים. המחסה כולל שירותי Wi-Fi, מקרר, מיחם, משחקים לילדים, שולחנות וכיסאות לאפשר שהייה נוחה הן בשעות היום והן ללינת לילה.
התושבים המגיעים למקום מתבקשים להביא ציוד בסיסי לשהייה ארוכה הכולל מים, מזון קל, אמצעי שינה ופריטים אישיים.
קארטניק פנה במסר לעולים ולתושבי העיר: "עולים חדשים ותושבי העיר חיפה – אתם לא לבד. מהרגע הראשון הבנו שיש צורך אמיתי במידע מותאם, בהכוונה אישית ובתחושת ביטחון." הוא הוסיף כי צוותי הרשות פועלים יום ולילה כדי לוודא שלכל אחד יש "אוזן קשבת, כתובת לפנות אליה ומענה מקצועי ואנושי".
קארטניק הדגיש: "בימים כאלה, הסולידריות והאכפתיות הופכות למשמעותיות במיוחד. נמשיך לעמוד לצידכם – גם בשגרה וגם בחירום."