סקר שפורסם לאחרונה באתר "מאקו" בשיתוף SQ מציג את המפה העדכנית של הקניונים הפתוחים המובילים בישראל. הדירוג, שכלל 20 מתחמי קניות מצפון הארץ ועד דרומה, חושף פערים משמעותיים בין המובילים לבין שאר המתחרים, ומציב את הקניונים המקומיים באזור המפרץ במקומות שונים ברשימה.
במקום הראשון מדורג ביג פאשן גלילות, הקניון הפתוח הגדול ביותר בישראל שנפתח השנה, עם ציון משוקלל של 94 נקודות. מדובר במתחם שהפך לנקודת ציון משמעותית בשוק הקמעונאות הישראלי ומושך אליו מבקרים מכל רחבי הארץ. את המקום השני תופס קניון עופר בילו סנטר אאוטלט ברחובות, שקיבל ציון של 87 נקודות, ובמקום השלישי מופיע ביג פאשן אשדוד עם 86 נקודות.
הנתונים מעידים על פער ניכר בין שלושת הקניונים המובילים לבין המתחרים שמאחוריהם. 33 נקודות מפרידות בין המקום השלישי לבין הקניון שמדורג רביעי – ביג אילת, שזכה לציון של 53 נקודות בלבד. פער זה משקף הבדלים מהותיים באיכות, בגודל או בהיצע המותגים והשירותים שמציעים המתחמים המובילים.
עבור תושבי חיפה והקריות, הממצאים מציבים את ביג קריות במקום החמישי בדירוג הארצי, עם ציון משוקלל של 52 נקודות. מדובר בהישג שממקם את המתחם הקריתי בקרבה לביג אילת, רק נקודה אחת מאחוריו. הקניון, ממוקם באזור מטרופולין חיפה ומשרת אוכלוסייה רחבה מהקריות ומהסביבה, מצליח להתמקם בראש העשירייה הראשונה של הדירוג.
בהמשך הרשימה מופיעים מספר קניונים נוספים מהצפון: ביג פאשן נצרת, ביג פאשן ירכא, ביג באר שבע, ביג בית שמש, וביג כרמיאל שסוגר את עשרת המקומות הראשונים. מגוון הקניונים מהאזור הצפוני ברשימה מעיד על התפתחות משמעותית של תשתיות הקניות באזור.
במקום ה-11 מופיע ביג צ'ק פוסט בחיפה, עם 36 נקודות. הדירוג מציב את הקניון החיפאי בעשירייה השנייה של הרשימה, במרווח ניכר מביג קריות. למרות המיקום האטרקטיבי בעיר חיפה, הציון המשוקלל נמוך יותר לעומת ביג קריות, מה שמצביע על הבדלים אפשריים בגודל המתחם, בהיצע החנויות או בחוויית הקנייה הכוללת.
את המקום ה-12 תופס Y סנטר בפתח תקווה, ואחריו ביג יהוד. במקום ה-14 מדורג עופר סנטר נוף הגליל, המשרת את תושבי הגליל העליון, ואחריו ישפרו סנטר מודיעין. קניון חוצות כרמיאל מופיע במקום ה-16, המהווה נציג נוסף של הצפון ברשימה.
את שלוש המקומות הבאים תופסים ביג עפולה, חוצות שפיים, וביג יקנעם. את הרשימה סוגר ביג כרמי גת שבקריית גת, המדורג במקום ה-20. הדירוג נערך על בסיס מדד משוקלל שכנראה לוקח בחשבון מספר פרמטרים כמו גודל המתחם, מגוון החנויות, נגישות, חניה, ושירותים נלווים.


















