תביעה חמורה הוגשה לאחרונה לבית המשפט לתביעות קטנות בקריות, במסגרתה תושב קריית ים בן 73, המרותק לכיסא גלגלים ממונע, טוען כי חברת התעופה ארקיע נטשה אותו והתייחסה באופן מזלזל לצרכיו במהלך טיסה לברצלונה – כך דוות באתר מיינט. על פי התביעה, כתוצאה מהזנחה לכאורה, נגרמו לו הוצאות כבדות ועוגמת נפש רבה. חברת ארקיע טרם הגישה כתב הגנה.
מסע הלוך ושוב רצוף תקלות ועיכובים
על פי כתב התביעה, הקשיים החלו כבר בטיסה הלוך. הגבר, נכה שמתנייד באמצעות כיסא גלגלים ממונע ומתקפל, טוען כי הושאר לבדו במטוס כחצי שעה לאחר נחיתה, בעוד צוות המטוס כבר החל בניקיונות. הוא הבחין כי כיסא הגלגלים שלו "נזרק" באגרסיביות לעגלת גרירה. כשהגיע לאולם הנוסעים, לא היה זכר לכיסא. רק לאחר שעה ארוכה, אשתו בת ה-71 איתרה אותו במקום מרוחק כשהוא שבור בגלגל האחורי, והשניים נאלצו לבקש עזרה כדי להורידו מהמסוע.
הסבל נמשך במשך שלושה ימים, עד שהצליח לשכור קלנועית. המצב החמיר בעקבות המתיחות הביטחונית עם איראן, שגרמה לביטול טיסת החזור. הוא נאלץ להאריך את שהותו בעשרה ימים נוספים ושילם שוב על כיסא חלופי. לדבריו, גם בטיסת החזור נאלץ להמתין במטוס זמן רב, וכיסאו נמצא בטרמינל "זרוק ליד מעלית, שבור לגמרי וללא השגחה".
תביעת פיצויים על סך כמעט 30 אלף שקל
לטענת התובע, הוא פנה לארקיע בדרישה לפיצוי על הנזקים והוצאות, אך לא קיבל מענה הולם. כתוצאה מכך, הוא החליט להגיש תביעה על סך 29,496 שקלים. הסכום כולל 10,000 שקלים בגין עוגמת נפש והיתר על החזר הוצאות כבדות שנגרמו לו במהלך שהותו בחו"ל.
חברת ארקיע טרם הגישה כתב הגנה, ולא התייחסה לתביעה עד למועד פרסום הידיעה. המקרה מעלה שאלות קשות לגבי היחס של חברות התעופה לנוסעים עם מוגבלויות, והאחריות שלהן להבטיח את שלומם ואת תקינות הציוד שלהם לאורך כל תהליך הטיסה.














