תושב קרית ביאליק הגיש תביעה נגד עיריית חיפה בטענה לרשלנות חמורה, שהסתיימה בהחמצת אירוע משפחתי חשוב – כך מדווח כתב כלבו, בועז כהן
תושב קרית ביאליק הגיש תביעה נגד עיריית חיפה, בטענה מטורפת: רכבו נגרר בעיר, אבל במוקד העירוני פשוט הכחישו.
על פי כתב התביעה שהוגש לבית המשפט, התובע הגיע לחיפה ב-10 במאי עם משפחתו – אשתו ובנו התינוק – ושהה במלון לאונרדו. הוא חנה את הרכב שלו, פיג'ו 208 אגב, בחניון מסודר ממש ליד המלון. למחרת בבוקר, כשיצאו, הרכב פשוט נעלם. מיד עלה חשד לגניבה, וזה, אם יורשה לי להגיד, די הגיוני במצב כזה.
אבל אז הגיע השוק האמיתי: כשהתובע פנה למשטרה וגם למוקד העירוני, המוקדנית שם אמרה לו במפורש שהרכב לא נגרר על ידי העירייה.
איך זה קרה? "הסתמכותי על מידע שגוי זה גרמה לי לעיכוב משמעותי ולחיפושים ממושכים אחר הרכב, שנמשכו כשלוש שעות", הוא כתב בתביעה. תחשבו על זה – שלוש שעות של לחץ, עם תינוק קטן, בחיפוש אחרי רכב שנעלם.
רק אחרי שלוש שעות, ובזכות עזרה של צוות המלון, התברר שהרכב דווקא כן נגרר, והועבר לחניון הגרירות העירוני, חניון הקאמל המפורסם. כל זה, בלי שאף אחד טרח להודיע לו. די מפתיע, לא?
התובע ציין במפורש שהיה עם משפחתו במצוקה קשה, וזה די ברור מה קרה פה.
בכתב התביעה נטען שמדובר בהתנהלות רשלנית של העירייה – גם בגלל הגרירה בלי הודעה, גם בגלל המידע המטעה שקיבל, וגם בגלל שלא טרחו לענות לפניות שלו אחר כך. הוא שלח פנייה ב-18 במאי, ורק אחרי יותר משבועיים, הוא הופנה לעובד עירייה שפשוט לא ענה לו. לא פשוט בכלל.
בסוף הסיפור, התובע דורש פיצוי של 3,000 שקל על עוגמת נפש, בזבוז זמן, טרחה ופגיעה באמון הציבור.
ומה אומרים בעיריית חיפה? "העירייה תלמד את פרטי כתב התביעה לכשיתקבל, ותגיב כמקובל במסגרת ההליך המשפטי בבית המשפט", נמסר בתגובה. בקיצור, נחכה ונראה מה יקרה בבית המשפט.
מצד שני, המקרה הזה מזכיר לכולנו כמה חשוב לבדוק טוב טוב איפה חונים, במיוחד כשמגיעים לעיר זרה. אבל גם לרשויות יש אחריות, לא?
מילות מפתח: קרית ביאליק, חיפה, עיריית חיפה, תביעה, גרירת רכב, חניון הקאמל, מלון לאונרדו, 3000 שקל, עוגמת נפש, 10 במאי, 25 ביוני, חדשות חיפה והקריות, פיג'ו 208, בועז כהן