מחפשים מרפאת שיניים? כאן תוכלו למצוא פרטים, המלצות, מפה לדרכי הגעה, חוות דעת ועוד אודות מכבידנט חורב חיפה, חיפה.
⏰ שעות פתיחה מעודכנות: יום ראשון: 08:00-20:00, יום שני: 08:00-20:00, יום שלישי: 08:00-20:00, יום רביעי: 07:30-20:00, יום חמישי: 08:00-20:00, יום שישי: 08:00-13:00, יום שבת: סגור
🎯 חניה נגישה, כניסה נגישה, שירותים נגישים.
סקירת כתבי חדשות חיפה והקריות, 16.8.2025:
מרפאת מכבידנט חיפה – מרכז חורב ממוקמת בכתובת חורב 15, חיפה, בתוך "מרכז חורב G". מיקומה המרכזי מאפשר גישה נוחה למטופלים רבים בעיר ובאזור. המרפאה פועלת כחלק אינטגרלי מרשת מרפאות השיניים של מכבידנט, ומכאן שהתקשורת איתה מתבצעת בעיקר דרך המוקד הטלפוני הארצי של הרשת. מספר הטלפון המרכזי והרשמי לתיאום תורים ולבירורים הוא *6300. קיימת גם התייחסות למספר טלפון נוסף, 04-8548863, אשר מקושר למרפאת חיפה באופן ישיר. עם זאת, מרבית המידע הזמין מכוון את המטופלים להשתמש בכוכבית המרכזית *6300 לצורך תיאום, מידע וחירום.
שעות פעילות
שעות הפעילות הרגילות של מרפאת מכבידנט חורב מפורטות באופן ברור במספר מקורות. המרפאה פועלת בימים ראשון עד חמישי מהשעה 08:00 עד 20:00, ובימי שישי מהשעה 08:00 עד 13:00.
לצד שעות הפעילות הרגילות, קיימים שירותי עזרה ראשונה. בניתוח מעמיק של המידע עולה כי יש להבדיל בין שעות פעילות רגילות של המרפאה לבין זמינותה למקרי חירום דחופים. בעוד שעות הפעילות הקבועות נשארות זהות, פרטי שירותי החירום מורכבים יותר. במקרים דחופים, המטופל נדרש לתאם תור מראש דרך המוקד הטלפוני *6300. המרפאה במרכז חורב מציעה תורי עזרה ראשונה בכל ימות השבוע, כולל סופי שבוע, בין השעות 18:00 ל-22:30. בנוסף, קיים מוקד ייעוץ רפואי טלפוני הפועל 24/7. שירות זה מאפשר למטופלים לקבל ייעוץ מרופא שיניים מנוסה, לקבל מרשם טלפוני ואף לתאם תור דחוף במרפאה. המרפאה במרכז חורב מזוהה באופן ספציפי כאחד ממוקדי החירום המרכזיים של הרשת בצפון, לצד מוקדים דומים ברמת גן ובאר שבע. הפנייה הראשונית למוקד המרכזי היא הכרחית ומהווה את הדרך היעילה ביותר לקבלת מענה דחוף.
נגישות למטופלים עם מוגבלויות
מרפאת מכבידנט חורב מקפידה על נגישות גבוהה למטופלים עם מוגבלויות. היא כוללת מעלית נגישה, שירותי נכים וחניה המיועדת לנכים. בנוסף, המרפאה מאפשרת כניסה עם חיית שירות ומלווה במהלך הטיפול. הגישה למרפאה עצמה נוחה, עם אפשרות כניסה מצירי תנועה שונים, כגון רחוב חורב, דרך פיק"א, ודרך החניה של "מרכז חורב" הנמצאת מאחורי הבניין.
הנגישות אינה מוגבלת רק לפן הפיזי. מרפאת מכבידנט פועלת במסגרת מדיניות ארגונית רחבה של נגישות, המכסה גם את השירותים הדיגיטליים והטלפוניים. על פי מסמכי החברה, הרשת מחויבת להנגשת כלל שירותיה ומבניה על פי הוראות חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות. המוקד הטלפוני *6300, דרכו מתבצעת מרבית הפעילות מול המרפאה, נגיש לכלל המטופלים. בנוסף, עמדות השירות העצמי במרפאות, המיועדות לניהול תורים, מותאמות למשתמשים בכיסאות גלגלים וכוללות שקע לחיבור אוזניות למען מטופלים עם מוגבלות ראייה.
חורב 15, חיפה (מרכז חורב)
טלפון ראשי: *6300
טלפון נוסף: 04-8548863
שעות פעילות (רגילות)
א' – ה': 08:00 – 20:00 ו': 08:00 – 13:00
שעות עזרה ראשונה
א' – ה': 18:00 – 22:30 (בתיאום מראש) ו', שבת וחג: 17:00 – 20:00 (בתיאום מראש)
נגישות פיזית
מעלית, שירותי נכים, חניית נכים
הצוות המקצועי ומגוון השירותים
צוות ניהולי ואדמיניסטרטיבי
המרפאה מנוהלת מבחינה אדמיניסטרטיבית על ידי גב' דנית גזינסקי, ובראש הצוות הרפואי עומד המנהל הרפואי, מומח' יחיא קאסם. צוות זה אחראי על תפקודה השוטף של המרפאה, תיאום תורים, ניהול המטופלים ותחזוקת הסטנדרטים המקצועיים.
צוות רופאים ושינניות
הצוות הרפואי במרפאת מכבידנט חורב מורכב ממספר רב של מומחים ורופאים כלליים, המכסה מגוון רחב של תחומים ברפואת השיניים. נוכחותם של מומחים מתחומים שונים מצביעה על יכולתה של המרפאה לטפל במקרים מורכבים הדורשים התמחות ספציפית. הצוות כולל מומחים בתחומים הבאים :
שיקום הפה: ד"ר סטויאן מטאנס, ד"ר אליאס עבסאווי, ד"ר הילאל יאסין, ד"ר ינאי דוסנה פרנק, ד"ר תאופיק גנטוס, ד"ר גורגינה ריזק.
רפואת שיניים לילדים: מומח' ג'ונא חכים, מומח' רוחאנא רשא, מומח' ראיד זרייק. המרפאה מציעה גם טיפולי שיניים לילדים בהרדמה.
יישור שיניים (אורתודונטיה): מומח' אחמד חליפה, מומח' האדי אסלאן.
כירורגיית פה ולסת: ד"ר אמיר תותרי (עקירות).
פריודונטיה (טיפולי חניכיים): מומח' חאלד רבאח.
שינניות: גב' אורלי פפר, גב' נאוה יצחק, גב' רות בר.
טווח הטיפולים הזמינים
מגוון הטיפולים הזמינים במרפאה משקף את הרכב הצוות המקצועי. הוא כולל טיפולים משקמים כמו כתרים, גשרים ותותבות , יישור שיניים מכל הסוגים , שתלים דנטליים ושיקום על גבי שתלים. בנוסף, המרפאה מספקת טיפולים שגרתיים כמו טיפולי שורש, עקירות וסתימות. טיפולי שיננית והסרת אבנית מוצעים גם הם. העובדה שהמרפאה מעסיקה מומחים בתחומים אלו מעידה על יכולתה לספק את הטיפולים ברמה מקצועית גבוהה.
ניתוח ביקורתי של משוב מטופלים וביקורות
הדיכוטומיה בחוויית המטופל
ניתוח הביקורות הזמינות אודות מרפאת מכבידנט חורב חושף דפוס עקבי של פער משמעותי בין איכות הטיפול הרפואי לבין איכות השירות הניהולי והאדמיניסטרטיבי. מטופלים מביעים שביעות רצון גבוהה מהמקצועיות של הרופאים, אך מנגד, קיימת ביקורת נוקבת כלפי צוות הפקידות וההנהלה.
בביקורות שהוצגו, אחד המטופלים מציין כי "הרופאים אחלה אבל השירות נוראי, ניהול זוועה! שירות גרוע!". משוב נוסף מחזק טענה זו וקובע כי "רופאים טובים מנוהלים על ידי צי של פקידות שחושבות שמכבידנט הוקמה על מנת לשרת אותן". ההפרדה הזו בין הפן הקליני והרפואי לבין הפן המנהלי היא נקודה קריטית להבנה. היא מצביעה על כך שהחולשה המרכזית של המרפאה אינה נובעת מאיכות הטיפול הדנטלי עצמו, אלא דווקא מליקויים בחוויית המטופל הכוללת, החל משלב תיאום התור ועד התנהלות המרפאה בשוטף.
זמינות ותורי המתנה
נושא זמני ההמתנה מהווה גורם תורם מרכזי לאי שביעות הרצון המדווחת. הביקורות מציינות "עיכובים" ו"זמני המתנה ארוכים". בעוד חלק מהמטופלים מציינים שזמני ההמתנה ארוכים אך שווים את הטיפול המקצועי הניתן, אחרים רואים בהם ביטוי לניהול לקוי. תופעה זו עשויה להיות קשורה למורכבות התיאום מול מוקד טלפוני מרכזי, או לנפח המטופלים הגבוה במרפאה.
תפיסת מחיר וערך
למרות הביקורת על ההיבטים האדמיניסטרטיביים, המחירים והתמורה נתפסים באופן חיובי יחסית. מטופל אחד מציין כי המחירים "משתלמים במיוחד" עקב הנחות לבעלי ביטוח משלים. הוא מוסיף כי ניקוי אבן היה "יסודי מאוד" ו"במחיר סביר בהחלט לעומת מרפאה פרטית". נתון זה מצביע על כך שהתמחור ההוגן וההנחות הניתנות לחברי מכבי מפצים במידה רבה על החסרונות בשירות הניהולי ומחזקים את הערך הנתפס של המרפאה.
כחלק מהיותה מרפאה ברשת מכבידנט, המרפאה במרכז חורב פועלת במסגרת ההטבות הייעודיות לחברי קופת החולים מכבי. כל חבר זכאי לבדיקה ראשונה חינם. בנוסף, קיימות הנחות משמעותיות על מגוון טיפולים: למשל, הנחה של 50% על הסרת אבנית, עד פעמיים בשנה. טיפולי שורש, עקירות וסתימות ניתנים בהנחה של 25%.
הטבות לחברי 'מכבי שלי' ו-'מכבי זהב'
המסגרת הפיננסית מורכבת ומשתנה בהתאם לתוכנית הביטוח המשלים של המטופל. תוכניות כמו 'מכבי שלי' מציעות הנחות משופרות. כך למשל, חברי 'מכבי שלי' נהנים מהנחה של 45% על סתימות, עקירות ומגוון טיפולים נוספים. על טיפולי יישור שיניים (אורתודונטיה), שיקום שתלים וטיפולים משקמים אחרים, זכאים חברי מכבי להנחה של עד 43%. המידע הפיננסי המגוון מצביע על מערכת תמחור מובנית ומרובדת, שבה המטופל יכול להשיג ערך רב יותר באמצעות שימוש בהטבות הביטוח המשלים שלו.
ניתוח מסכם והמלצות מומחה
המרפאה במרכז חורב מהווה מרכז רפואי דנטלי משמעותי בחיפה. היא משלבת בין מומחיות קלינית רחבה, הודות לצוות מומחים מגוון, לבין תשתית פיזית ודיגיטלית מונגשת. המרפאה מחויבת לסטנדרטים תאגידיים גבוהים, כפי שבא לידי ביטוי במדיניות הנגישות הארצית שלה ובשירותי החירום המאורגנים דרך מוקד מרכזי.
עם זאת, ניתוח משוב המטופלים מצביע על פער ניכר בין איכות העבודה הקלינית, עליה אין עוררין, לבין תפקוד המערך האדמיניסטרטיבי, אשר גורם לתסכול וחוסר שביעות רצון. הקשיים המתוארים מתבטאים בעיקר בשירות הפקידות ובתורי המתנה ארוכים, המעיבים על חוויית המטופל הכוללת. יחד עם זאת, המחירים, הנתפסים כהוגנים ומשתלמים בהתחשב בהנחות הקיימות, עשויים לפצות על חלק מחסרונות אלו.
המלצות למטופלים פוטנציאליים
ניצול המוקד המרכזי: מומלץ תמיד להתחיל את תהליך תיאום התור והבירורים באמצעות המוקד הטלפוני הארצי, *6300. זוהי הדרך היעילה ביותר לתיאום תורים רגילים או דחופים ולקבלת מידע עדכני.
ניהול ציפיות: בהתבסס על הביקורות, יש להתכונן לאפשרות של זמני המתנה ארוכים ולקשיים בירוקרטיים מול הצוות האדמיניסטרטיבי. עם זאת, יש לזכור כי חוויה זו אינה מעידה בהכרח על איכות הטיפול הרפואי.
בדיקת זכאויות: לפני קבלת הטיפול, מומלץ לבדוק את הזכאויות וההנחות הספציפיות המגיעות לכם על פי תוכנית הביטוח המשלים שלכם (לדוגמה 'מכבי שלי'). הבנה זו עשויה לחסוך עלויות משמעותיות.
בחירת רופא ממוקד: לאור הימצאות מומחים בתחומים ספציפיים, מומלץ לעיין ברשימת הצוות שסופקה בדו"ח זה ולבקש תור לרופא המיומן ביותר בתחום הטיפול הנדרש.