חדשנות חינוכית: יצירתיות, בינה מלאכותית וקיימות בגני הילדים

בכנס "צוות עיר", שנערך בחיפה, הוצג מודל חינוכי חדשני המיושם בגני הילדים בעיר, ומשלב למידה חווייתית, קיימות ובינה מלאכותית. האם מדובר בעתיד החינוך בגיל הרך? בכנס "צוות עיר", שהתקיים היום (שלישי, 28 בינואר 2025) ביוזמת מינהל החינוך בעיריית חיפה ומשרד החינוך במחוז, הוצגה תוכנית חינוכית חדשה המיושמת בחלק מגני הילדים בעיר. המודל, שפותח על ידי קרן ויונטה, גננת גן "אגוז" בשכונת רמת אשכול, משלב שלושה תחומים עיקריים: מוזיקה, חקר הסביבה ושימוש בכלים של בינה מלאכותית. למידה מבוססת התנסות התוכנית מבוססת על שילוב למידה חווייתית ומעשית, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים ואלמנטים מסורתיים יותר: מוזיקה: יצירות מוזיקליות משמשות כבסיס לפיתוח מיומנויות הקשבה ועבודת צוות, לצד חשיפה לתרבויות שונות. קיימות: הילדים יוצאים לטיולים בסביבה הקרובה, חוקרים צמחים וחרקים, זורעים צמחים ועוקבים אחר תהליך הצמיחה, תוך לימוד עקרונות סביבתיים. בינה מלאכותית: הילדים נעזרים בטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית לזיהוי צמחים ובעלי חיים, יצירת סיפורים בהשראת חוויותיהם והפקת כרטיסיות מידע על עולם הטבע. יישום ותגובות במערכת החינוך לדברי אילנה טרוק, ראש מינהל חינוך, תרבות וספורט בעיריית חיפה, המודל הוא חלק משורת יוזמות שנועדו לשלב חדשנות בחינוך העירוני. אוה לוי, מנהלת המחלקה לחינוך קדם-יסודי בעיריית חיפה, ציינה כי התוכנית מציעה כלים לפיתוח יצירתיות וסקרנות בקרב ילדים בגיל הרך. לא ברור בשלב זה אם המודל יורחב לגני ילדים נוספים בעיר או יהפוך לתוכנית קבועה במערכת החינוך המקומית, אך יוזמות מסוג זה מצביעות על מגמה הולכת וגוברת של שילוב טכנולוגיה בחינוך כבר מגיל צעיר.
צילום: גן אגוז

בכנס "צוות עיר", שנערך בחיפה, הוצג מודל חינוכי חדשני המיושם בגני הילדים בעיר, ומשלב למידה חווייתית, קיימות ובינה מלאכותית. האם מדובר בעתיד החינוך בגיל הרך?

בכנס "צוות עיר", שהתקיים היום (שלישי, 28 בינואר 2025) ביוזמת מינהל החינוך בעיריית חיפה ומשרד החינוך במחוז, הוצגה תוכנית חינוכית חדשה המיושמת בחלק מגני הילדים בעיר. המודל, שפותח על ידי קרן ויונטה, גננת גן "אגוז" בשכונת רמת אשכול, משלב שלושה תחומים עיקריים: מוזיקה, חקר הסביבה ושימוש בכלים של בינה מלאכותית.

למידה מבוססת התנסות

התוכנית מבוססת על שילוב למידה חווייתית ומעשית, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים ואלמנטים מסורתיים יותר:

  • מוזיקה: יצירות מוזיקליות משמשות כבסיס לפיתוח מיומנויות הקשבה ועבודת צוות, לצד חשיפה לתרבויות שונות.
  • קיימות: הילדים יוצאים לטיולים בסביבה הקרובה, חוקרים צמחים וחרקים, זורעים צמחים ועוקבים אחר תהליך הצמיחה, תוך לימוד עקרונות סביבתיים.
  • בינה מלאכותית: הילדים נעזרים בטכנולוגיות מבוססות בינה מלאכותית לזיהוי צמחים ובעלי חיים, יצירת סיפורים בהשראת חוויותיהם והפקת כרטיסיות מידע על עולם הטבע.

יישום ותגובות במערכת החינוך

לדברי אילנה טרוק, ראש מינהל חינוך, תרבות וספורט בעיריית חיפה, המודל הוא חלק משורת יוזמות שנועדו לשלב חדשנות בחינוך העירוני. אוה לוי, מנהלת המחלקה לחינוך קדם-יסודי בעיריית חיפה, ציינה כי התוכנית מציעה כלים לפיתוח יצירתיות וסקרנות בקרב ילדים בגיל הרך.

לא ברור בשלב זה אם המודל יורחב לגני ילדים נוספים בעיר או יהפוך לתוכנית קבועה במערכת החינוך המקומית, אך יוזמות מסוג זה מצביעות על מגמה הולכת וגוברת של שילוב טכנולוגיה בחינוך כבר מגיל צעיר.

מוזמנים להגיב ברשתות

או כאן אך שמרו על שיח ענייני ומכבד

0 תגובות
החדשות
הישנות האהובות
Inline Feedbacks
צפה בכל התגובות

» כתבות נוספות שיעניינו אותך

» כתבות נוספות שיעניינו אותך

Scroll to Top
דילוג לתוכן