מה שכל בעל עסק צריך לדעת על שיווק ופרסום אפקטיבי

הידעת? למעלה מ-350K עוקבים אחרי חדשות חיפה והקריות בסושיאל.

עוד חדשות:

ראש העיר דוד אבן צור וסגנית ומ"מ ראש העיר הותיקה שיראל בר
בזמן שתלמידים עוזבים את מערכת החינוך בעיר: תקציב החינוך עולה ב-7 מ' (כ-4.6%) - האם זה מה שיציל את תלמידי קריית ים?
שאדי סוזי בכר
48 שעות לאחר אירוע עורכי הדין המדובר בקריות במעמד נשיא העליון, יו"ר מחוז חיפה נגד שומרי הסף: "מגישים כתב אישום בלי ראיות"
דירה להשכרה אילוסטרציה
חיפה במקום הרביעי בארץ בשוכרי הדירות; ומה המצב בקריות?
מעצבי השיער 2025 בקריות
20 (וקצת) מעצבי השיער המובילים בקריות לשנת 2025
אושר כהן | אילוסטרציה
במהלך בילוי משותף: אחיו של הזמר אושר כהן נעצר בחשד לתקיפת בת זוגו
עובדי חברת חשמל בשטח
חברת החשמל הפעילה נוהל סופה בחיפה והקריות: צוותים מתוגברים מטפלים בתקלות בעקבות "ביירון"
משרד רואי חשבון בחיפה מעל 25 שנה. רו"ח זיו כרסנטי ורו"ח יורם שיפר שותפים מנהלים זיו, שיפר ושות' רואי חשבון
סיכום שנה: משרדי רו"ח ומנה"ח הנצפים במדד חדשות חיפה והקריות 2025
פסטיבל החורף בקריון צילום יחצ (3)
מיליון נורות לד ואווירה אירופאית: על גג הקריון נפתח הערב פסטיבל WINTER MAGIC המדובר
"כשל מערכתי חמור". עו"ד ליאור לוי עו"ד ליאור לוי, המלווה רוכשי מחיר למשתכן / קמפיין חברת דמרי (אילוסטרציה, עיבוד מחשב)
"מרגישים נבגדים": הפתעה לרוכשים בפרוייקט מחיר למשתכן של "דמרי" באפקה - עוד רבע מיליון שקל לעסקה
התחדשות שירותי מכבי בצפון: מנכ"לית הקופה סיירה במרכזים הרפואיים החדשים
על רקע ההתחממות בגבול הצפון: מנכ"לית מכבי בחנה את חיזוק שירותי הבריאות במחוז
רפאל ממן | צילום: שגיא מורן
בזן: רפאל ממן מונה למנכ"ל ויחליף את אסף אלמגור
זירת התאונה, חסידים
תאונה קטלנית בקריות: צעיר נהרג ו-5 נפצעו, בהם 3 קשה
מתחם UPTOWN | הדמיה: סטודיו 84
קרית ביאליק מתחדשת: מתחם UPTOWN יוצא לדרך ועתיד לשנות את פני המטרופולין
ישראל מתחננת. השר כץ ובכירי משרד השיכון הבוקר
משרד השיכון בישר כי 1,950 זכו ב"דירה בהנחה" בקריות, עכו והצפון - אך מה עם 68,500 משקי בית שלא?
טיילת חדשה תחבר בין חוף קריית חיים לקריית ים
טיילת חדשה תחבר בין חוף קריית חיים לקריית ים, ומתחם "חוף כאן" הנטוש יהפוך למרכז ספורט חדשני
עו"ד תמי אולמן ועו"ד שאדי סרוג'י | צילום: יואב איתיאל
20 משרדי עורכי דין הנצפים ביותר במדד חיפה והקריות בשנת 2025
שב"חים בקריית ים
תושבים חייגו למשטרה: 10 תושבי אזור ג'נין נעצרו בפרויקט פינוי-בינוי בקריית ים
מסמכים, עבודה, צוואה במשפט, אילוסטרציה
המחוזי דחה תביעת רשלנות בעריכת צוואה נגד עו"ד יורן קפון
משטרת ישראל, ניידת, ארכיון
הפשיעה בקריית ים: אדם הוכנס בכח לרכב ונחטף
עו״ד רונן חליוה
מכר קוקאין בכ-50 אלף שקל לסוכן סמוי - וירצה עבודות שירות ליד הבית
הריסת מיכל נפט ראשון בקריית חיים: תחילת פינוי 900 דונם ממפרץ חיפה
הריסת מיכל נפט ראשון בקריית חיים: תחילת פינוי 900 דונם ממפרץ חיפה
טלפון, טלגרם, סלולרי אילוסטרציה
מקריית ים לאיראן: בן 27 נאשם בריגול והעברת מידע מסווג מבסיס רמת דוד
כלב, גן ילדים, צהרון חיפה והקריות אילוסטרציה
גננת הביאה כלבה לצהרון, שהתגלתה חולת כלבת לאחר שנשכה ילדים, התמוטטה ומתה
עו"ד דוד אברקי | צילום: מיכה בריקמן
"איתות ברור למטפלים ובני משפחה כאחד": ביהמ"ש ביטל צוואה של קשיש בן 92, שחודשיים לפני מותו הותיר את כל רכושו למטפלת
שריפה כיבוי אש כבאים
שריפה בבניין מגורים בן 10 קומות: 11 נפגעים במקום, בהם פצועה קשה
ברז מים אילוסטרציה
חוב מים בגובה 39,000 ש"ח והליכי גבייה: תביעה נגד תאגיד המים "מעיינות החוף" נדחתה על הסף
סושי אילוסטרציה
לאחר תלונות סועדים: השמדת מזון וצו סגירה מינהלי לסניף "אצה סושי בר"
המרכז של טסלה בקרית אתא (צילום: יח"צ טסלה(
אילון מאסק מפתיע את הצפון: טסלה פותחת מרכז ענק בקרית אתא
שר הביטחון ישראל כ"ץ, ראש העירייה אלי דוקורסקי וסגן ראש העיר עו"ד בן אסבן | צילום: עיריית קרית ביאליק
השר כ"ץ ביקר בביאליק; משהב"ט צפוי לסייע בשיפוץ אנדרטת הזיכרון והחלקה הצבאית בעיר, והרחבת "יד לבנים"
התחדשות עירונית, אילוסטרציה
חיפה והקריות מפגרות בהתחדשות עירונית: 21% בלבד בחיפה, 7% בקריית ביאליק
תאונה, כביש 780 | צילום: איחוד הצלה
לפחות 6 פצועים בתאונת דרכים סמוך לקרית אתא
מפקד חיל האוויר לשעבר הרצל בודינגר
נולד בחיפה וגדל במוצקין: מפקד חיל האוויר לשעבר האלוף הרצל בודינגר נפטר בגיל 82
מבצע אכיפה בחיפה
מבצע אכיפה משולב בחיפה ובקרית חיים: עשרות דוחות ותפיסת אלכוהול וסמים
ידיעות חיפה, מיינט קריות חיפה וגם ידיעות המפרץ - אילוסטרציה
סוף עידן: ידיעות חיפה, ידיעות המפרץ ואתר מיינט ייסגרו
נערה אישה חוף ים
הלם בקריית ים: בת 17 נפטרה בנסיבות טרגיות
בית ספר קדימה בקרית ביאליק | ארכיון
סערה בקרית ביאליק: אב הוציא את בנו בכוח מהכיתה וירק על המורה לעיני תלמידיה
פרויקט עיר גלים של הכשרת היישוב / הדמיה: טוטם
"לפני 6 שנים דירות קרוב לים בקריית ים נמכרו ב-750 אלף שקל"
יד 2 | אילוסטרציה
מתחם UPTOWN | הדמיה: סטודיו 84

קרית ביאליק מתחדשת: מתחם UPTOWN יוצא לדרך ועתיד לשנות את פני המטרופולין

חגית יצחק, מומחית באסטרטגיה פרסומית ושיווק מתקדם – בעלת מאץ פוינט תקשורת שיווקית ומיתוג עסקים – בטור אישי לקריות באינטרנט: אתה משקיע כספים ומשאבים רבים בשיווק ופרסום העסק שלך, אך התוצאות אינן מספקות אותך? הסוד הפשוט – ארגז כלים יישומי למיצוי הפוטנציאל מבלי ללכת לאיבוד

טור אישי. חגית יצחק

כיצד ליצור מסע פרסום אפקטיבי ולהימנע מטעויות גורליות…

כל עסק נולד עם חזון בכל הקשור למוצר או השירות שברצונו לקדם או לספק. כדי להגשים את חזונך על הצד הטוב ביותר, עליך לבצע את השלבים הבאים שינחו אותך בדרך ליצירת מסע (קמפיין) פרסום אפקטיבי באמצעי התקשורת והמדיה השונים. המטרה שלי כאן היא להציג בפניך את הדברים שעליך לתת עליהם מחשבה לפני שמסע הפרסום שלך 'עולה לאוויר':

הגדר יעדי הפרסום – תחילה עליך להחליט מה אתה רוצה להשיג בעזרת הפרסום, אתה רוצה לשפר את תדמית העסק? לפנות לפלח שוק חדש? לצאת עם מוצר חדש או אולי להגדיל את הצריכה למוצר שלך בשוק הקיים? אתה צריך לזכור שתהליך יצירת מסע הפרסום כרוך בניתוח השוק וקבלת החלטות בקשר ליישום הפרסומי הנכון, שישרת באופן הטוב ביותר את המטרות השיווקיות שלך. לאחר שהגדרת מטרות, עליך להגדיר יעדים כמותיים ומספרים אליהם אתה רוצה להגיע ושאותם תוכל גם למדוד. אם אתה מתכוון לצאת במבצע הנחות מטורף לסוף עונה, למשל, עליך לקחת בחשבון גם את אחוז ההנחה שתתן במבצע.

קבע מיהו קהל היעד שלך – הישראלי הממוצע נחשף בממוצע ל – 200 מסרים מסחריים ביממה ברדיו, בטלוויזיה, בעיתונות, במגאזינים, בפרסום חוצות, באינטרנט, בדיוור ישיר ועוד. לאור ריבוי המסרים, אתה צריך להתאמץ במיוחד כדי למשוך את תשומת ליבו. לכן, הגדרת קהל המטרה למוצר שלך תקל על בניית המסע הפרסומי הבא שלך. אתה צריך לעשות סקר שוק בנוגע להרגלי הצריכה של הלקוחות שלך, איפה הם קונים מזון, איפה הם רוכשים מוצרי חשמל, מה הם אוהבים לעשות בשעות הפנאי, מי אחראי על הקניות בבית, וכדומה. המידע הזה ישמש אותך בתכנון מסעות פרסום נכונים וחסכנים במשאבים לקהלי יעד פוטנציאליים.

הגדר את תקציב הפרסום – עליך להחליט כמה אתה מקצה לקמפיין הפרסומי כולו וכיצד אתה מחלק את עוגת התקציב בין אמצעי המדיה השונים. התקציב צריך לכלול כספים לרכישת זמן ושטח בערוצי הפרסום, וכן, עלויות של הפקה, דפוס, וכמובן, בדיקה של תוצאות הפרסום. ההחלטה לגבי התקציב צריכה לנבוע מהיכולות הכלכליות שלך תוך חישוב של עלות מול תועלת, כלומר מהו המקסימום אותו אתה יכול להפיק ממסע הפרסום עם השקעת מינימום משאבים כלכליים.

בחר את האסטרטגיה הפרסומית והתוכן הפרסומי שלך – האסטרטגיה הפרסומית היא, למעשה, "כלי" העבודה המרכזי שלך וכוללת את המסר אותו אתה רוצה להעביר ללקוח, כדי לשכנע אותו לרכוש את המוצר שלך או לנסות את שירותיך. רק אחרי שגיבשת אסטרטגיה פרסומית, מגיע שלב גיבוש הקונספט הפרסומי: השלב בו הרעיונות מקבלים "לבוש" בצורה של ויז'ואל וטקסט. חשוב מאוד שתבחר את התוכן הנכון שיעביר את המסר. התוכן צריך לעבוד על ההיבט הפסיכולוגי של התנהגות האדם. זה המקום שלך לשבח ולהלל את המוצרים שלך ולהעביר את המסר שאי אפשר בלעדיהם.

קבע את תמהיל המדיה – בשלב זה אתה מחליט אילו ערוצי פרסום מתאימים לפרסם את המוצר שלך וכמה משאבים תקצה לכל אחד מהערוצים הללו. אין אמצעי פרסום טובים או רעים, כל האמצעים טובים ואם הם מתאימים לך, הם עשויים להביא לך תוצאות מעולות. בוא ניקח לדוגמה מוצר כמו טלוויזיה. מאחר שמדובר במוצר נפוץ קשה ליצור פרופיל ממוקד של רוכש הטלוויזיה. לכן, אם יוצאים במבצע להמונים, הרי שפרסום בעיתונות, בפייסבוק ובטלוויזיה יעשה את העבודה. לעומת זאת, אם נבחר נגזרת ייחודית של המוצר, לדוגמא, טלוויזיית 100" שמחירה הוא 100 אלף שקל, הרי שמדובר בפלח שוק מצומצם מאוד, קמפיין פרסומי שמתמקד באותו פלח מצומצם יכול לפנות לאותה אוכלוסייה בצורה ישירה (הזמנה אישית לאירוע המכירה) או הצבת הטלוויזיה במסעדת מועדון חברים יוקרתי. אתה צריך להחליט מהו אמצעי הפרסום היעיל ביותר עבור פלח השוק המבוקש שיצור עבורך "באז". אם הפניה היא לאוכלוסיה המבוגרת אז אין טעם לפרסם באינטרנט ואם הפניה היא לבני נוער אז דיוור הוא לא אופציה. חשוב שתזכור שבכל תקופה יש אמצעים פופולאריים שונים ואם כשהיית צעיר הרדיו היה אמצעי הפרסום היעיל ביותר אז כיום תוכניות ריאליטי והודעות סמס יצליחו יותר.

מדוד את יעילות הפרסום – לאחר שתמה מלאכת בנית מסע הפרסום עליך לבדוק אם אכן התוצאות עמדו בציפיות. אתה צריך למצוא קשר ישיר בין הפרסום למכירות ולרווחים ולמדוד כמה מוצרים אכן נמכרו הודות למסע הפרסום. אתה צריך לשאול את השאלה "האם הפרסומת הייתה יעילה"? במידה והתשובה היא שלילית אתה צריך לחזור אחורה בשלבים ולחפש את מקור הטעות.

בכל מקרה, הכי חשוב שתזכור בתהליך שאתה רוצה ליצור "באז" תקשורתי שיביא לך תוצאות ולכן, כל האמצעים "כשרים".

הכותבת היא מייסדת ובעלים של חברת match point, חברה לתקשורת שיווקית ולמיתוג עסקים

בואו להיות חברים של match point בפייסבוק

📊 מחפשים בעל מקצוע באזור? בדקו במדד העסקים » (אלפי עסקים, עשרות אלפי המלצות)

הידעת? למעלה מ-350K עוקבים אחרי חדשות חיפה והקריות בסושיאל.

עוד בחדשות

[the_ad_placement id="360placement"]

חדשות חיפה והקריות אנחנו משתמשים בעוגיות לשיפור חוויית המשתמש. בהמשך שימושך באתר, אתה מקבל עוגיות.